Heeft u nog vragen?

Dagelijks worden wij gebeld door mensen die meer informatie willen over onze dienstverlening. Sommige vragen worden vaker gesteld. Reden genoeg om die te verzamelen in een blog. Mét de bijbehorende antwoorden natuurlijk. En mocht u na het lezen toch nog vragen over hebben of wilt u gewoon weten wat wij voor u kunnen betekenen: bel ons of vraag een informatiegesprek aan!

Kan ik het wel zelf of kan ik toch beter een traditionele makelaar kiezen?
Natuurlijk kunt u het zelf! Want hoewel we Zelfverkopen.nl heten staat u er zeker niet alleen voor. We zijn namelijk een volwaardig NVM Makelaarskantoor. Dus alle ingewikkelde zaken worden voor u geregeld. Net zoals bij iedere andere makelaar. Het belangrijkste verschil is dat u zelf de bezichtigingen begeleidt. En dat heeft twee grote voordelen. Ten eerste bespaart u daarmee duizenden euro’s op uw courtage. Maar veel belangrijker nog is dat u veel beter in staat bent uw liefde voor uw huis over te brengen dan welke makelaar ook. Een makelaar kan veel vertellen over uw huis (want dat heeft u hem verteld), maar u kunt alles vertellen over uw thuis. En dát is wat kopers zoeken: een nieuw thuis. U bespaart dus niet alleen op uw courtage, maar u realiseert vooral een uitstekend verkoopresultaat.

Waarom zijn bij jullie de foto’s gratis? Dat zit bij anderen niet standaard in het pakket.
Ons belangrijkste doel is om uw huis tegen de beste prijs te verkopen. Uw woningadvertentie is de eerste kennismaking en moet kopers ervan overtuigen om uw huis te bezichtigen. Want zonder kijkers geen kopers. Wij vinden het daarom belangrijk dat uw woning perfect op Funda wordt gepresenteerd. Daarom schakelen we een professionele woningfotograaf in, die uw huis optimaal in beeld brengt. Gratis.

Is het aantal foto’s beperkt?
Nee. Ons doel is niet om aan extra foto’s te verdienen. Ons doel is om uw woning optimaal in beeld te brengen. Onze woningfotograaf maakt daarom zoveel foto’s als nodig om uw huis goed in beeld te brengen.

Mag ik zelf de vraagprijs bepalen?
Ja! Bij ons bepaalt u zelf de vraagprijs. De makelaar die bij u langs komt voor de woningopname geeft een advies dat wordt onderbouwd in een rapport. In het verkoopstrategiegesprek bespreken we dit en denken we met u mee. Uiteindelijk bent u degene die de vraagprijs bepaalt.

Hoe gaan de onderhandelingen? Doe ik die zelf of doen jullie dat?
Als verkopend NVM-makelaar zijn wij verplicht om de onderhandelingen voor u te voeren. Dat betekent overigens niet dat wij daarbij zelfstandig handelen. U staat tijdens de onderhandelingen te allen tijde aan het roer. Ieder voorstel en ieder tegenvoorstel wordt met u besproken. U bepaalt, wij voeren uit en staan voor u in de wind. Wij adviseren wel in dit proces. En dat is fijn, want door de duizenden onderhandelingen die wij inmiddels hebben gevoerd, kennen we het klappen van de zweep. We (her)kennen mogelijkheden, eventuele valkuilen en weten over welke zaken er afspraken moeten worden gemaakt én vastgelegd. Zo helpen we u de beste verkoopopbrengst te realiseren.

Wat gebeurt er als de verkoop toch niet door gaat?
Het gebeurt niet vaak, maar het kan gebeuren. Een verkoop kan ontbonden worden. Bijvoorbeeld omdat de koper de financiering niet rond krijgt. Enorm balen voor u en wij balen met u mee. Eventjes. Want in overleg gaan we direct voor u aan de slag. We nemen contact op met eventueel andere bieders en plaatsen uw woning zo snel mogelijk weer op Funda. Uiteraard zijn daar geen extra kosten aan verbonden!

Wat is het verschil tussen jullie en andere internet makelaars?
We kunnen nu al onze concurrenten benoemen, onze uitgebreide dienstverlening opsommen, de kwaliteit van onze medewerkers benadrukken, roepen dat onze prijs/kwaliteitverhouding ver boven de rest uitsteekt en dat we ook nog gratis foto’s maken. Of dat we onafhankelijk zijn en niet samenwerken met een bank of een hypotheekverstrekker…Maar liever gaan we uit van onze eigen kracht. In de reviews van de Feedback Company vertellen klanten ons wat ze fijn vonden. Vaak gaat dat over onze persoonlijke benadering en betrokkenheid. Want hoewel we een internetbedrijf zijn snappen wij als geen ander dat het aan- en verkopen van een huis meer is dan een zakelijke deal. Het gaat om uw thuis, zowel voor koper als voor verkoper. En dat is emotie, gevoel. En die emotie leidt uiteindelijk tot het beste resultaat. Vanuit die basis geven we onze dienstverlening vorm. Persoonlijk en betrokken. Wij kennen u en u kent ons. We werken niet met call-center medewerkers die een belprotocol afwerken en die maar x-minuten met u aan de telefoon mogen zitten. We verkopen u geen internetmodule om uw huis op Funda te krijgen en ‘zoek het verder zelf maar uit’. Onze internetmodule is een middel, niet ons doel. U, en de beste verkoop van uw huis: dát is ons doel. En dat is het belangrijkste verschil tussen ons en andere internetmakelaars.

Heeft u nog vragen?
Mocht u na het lezen van dit blog nog vragen hebben. Bijvoorbeeld over hoe snel uw woning op Funda staat, of waarom er een makelaar bij u langs komt of over hoe de afspraken met kijkers worden gemaakt, of nog iets anders? Bel ons op 088 235 0100 of vraag een informatiegesprek aan. We helpen u graag verder!

Deel dit artikel:

Recente artikelen