Onze dienstverlening is persoonlijk, scherp geprijsd en zeer uitgebreid. Wil jij weten wat wij voor je doen? Lees meer

Antwoorden op veelgestelde vragen

Staat je vraag er niet bij?
Wij helpen je graag verder.
Neem vrijblijvend contact op.

088 235 0100

(ma t/m vrij 9.00 – 17.30 uur)

contact person

Marlene

Meestgestelde vragen

Alle vragen

Onderwerpen

  • Alle vragen

  • Advertentie & promotie

  • Bezichtiging begeleiden

  • Coronavirus

  • Extra diensten

  • Fotoreportage

  • Huis bezichtigen

  • Huis verkopen

  • Kosten

  • Onderhandelen en (ver)kopen

  • Over Zelfverkopen.nl

  • Verkoopstrategie

  • Woning aankopen

  • Woningopname & taxatie

contact person

Staat je vraag er niet bij? Bel 088 235 0100

Alle vragen

  • Wat doen jullie allemaal voor mij?

    Onze dienstverlening is meer dan compleet. Zelfs de foto's laten we voor je maken door een professionele woningfotograaf. Het enige wat je zelf doet is het begeleiden van de bezichtigingen en het invullen van de woninggegevens. De rest regelen wij voor je. Onderstaande button geeft een een overzicht.

    Wat je van ons krijgt
  • Kan ik jullie met al mijn vragen bellen?

    Ja! Met al je vragen kun je bij ons terecht. Of dat nu gaat over het begeleiden van bezichtingen, over de advertentie, de werkwijze of de koopakte...we helpen je met alles om jouw woning zo goed mogelijk te verkopen.

  • Wat is het verschil met traditionele makelaar?

    Het belangrijkste verschil tussen ons en een traditionele makelaar is dat je bij ons zelf de bezichtigingen begeleidt. Dat heeft twee voordelen. Allereerst bespaar je enorm op de makelaarskosten, zeker duizenden euro's! Ten tweede kun jij veel meer en met meer enthousiasme vertellen over jouw woning en de buurt dan welke makelaar ook. En dat komt de verkoopopbrengst ten goede. En dat onze dienstverlening online is, betekent niet dat we op afstand zijn. In tegendeel. We staan altijd voor je klaar en helpen je met alle vragen die je hebt.

  • Kan ik ook een Funda Toppositie of andere Funda producten bij jullie krijgen?

    Je kunt alle Funda producten bij ons bestellen die jij wenst. Bel of stuur een mail en we maken het direct voor je in orde!

  • Hoe kan ik een 360 graden foto of een 3D plattegrond bij mijn advertentie op Funda plaatsen?

    Door ons te bellen of te mailen zorgen we ervoor dat deze zaken worden gemaakt en bij jouw advertentie op Funda wordt geplaatst.

  • Kan ik het wel zelf?

    Natuurlijk kun je dat! We snappen als geen ander hoe spannend het is. En daarom staan we je altijd bij. Jij begeleidt de bezichtigingen en voert je woning in. De rest regelen wij voor je. Want wie kan er nou meer over jouw huis vertellen dan jijzelf? Dat doet geen makelaar je na! In dit artikel gaan we uitgebreid in over de keuze om zelf jouw huis te verkopen en wat onze filosofie daarbij is. 

    Anderen lazen ook: Welke gegevens heb ik allemaal nodig om mijn huis te verkopen? en Het voordeel van zelf bezichtigingen begeleiden.

  • Wanneer zijn jullie bereikbaar?

    Per mail kun je altijd al je vragen aan ons stellen. Telefonisch zijn we bereikbaar op werkdagen van 9.00 tot 17.30 uur.

  • Plaatsen jullie mijn huis op Funda?

    Uiteraard! Wij zijn een NVM makelaar en alle woningen die bij ons in de verkoop staan worden volledig op Funda geplaatst.

  • Zijn jullie lid van de NVM?

    Ja, we zijn lid van de Nederlands Vereniging voor Makelaars, de NVM. NVM makelaars voldoen aan strenge opleidingseisen en kwaliteitseisen. Als u een NVM makelaar inschakelt, is kwaliteit dus altijd gegarandeerd.

  • Welke vragen kan ik tijdens een bezichtiging verwachten?

    De vragen die tijdens een bezichtiging worden gesteld zijn heel verschillend. Het kan gaan over het onderhoud, de buren, lichtinval, openbaar vervoer, waarom je wilt verhuizen of waar de meterkast zit. Als je een keer een antwoord niet weet? Geen probleem. Als het kan, vraag je het na en kom er later op terug. Wees open, eerlijk, houdt geen relevante zaken achter en wees vooral enthousiast!

    Ook interessant: Hoe lang duurt een bezichtiging?

  • Hoe begeleid ik een bezichtiging?

    Een bezichtiging begeleiden is niet moeilijk. Zorg er wel voor dat je huis opgeruimd, netjes en schoon is en dat er voldoende licht is in alle ruimtes. Zorg ervoor dat geïnteresseerden zich thuis en op hun gemak voelen. Geef ze alle tijd en laat ze alle (kritische) vragen stellen die ze hebben. Als je eens een vraag niet kunt beantwoorden is dat helemaal niet erg. Geef aan dat je het zult uitzoeken en dat je er op terug komt. Wij helpen je in dat geval met het juiste antwoord. Vertel (enthousiast) over jouw huis en buurt en laat mensen de sterke punten zien. Soms vinden geïnteresseerden het fijn om even alleen door het huis te lopen, zodat ze vrijer met elkaar kunnen overleggen. Geef ze die gelegenheid.

    Anderen lazen ook: Zelf bezichtigingen begeleiden.

    Lees meer over bezichtigen
  • Waarom moet er een taxateur bij mij thuiskomen?

    De taxateur komt bij je langs voor de woningopname. Dat zijn we verplicht vanuit de NVM, maar we doen het vooral om je zo goed mogelijk te adviseren en bij te staan als verkopend makelaar. De taxateur bekijkt de woning en meet deze in conform de NVM meetinstructie. Zijn bevindingen legt hij vast in een rapport, waarin ook een indicatie van de marktwaarde wordt gegeven. Deze informatie kun je gebruiken om jouw woning goed in de verkoop te plaatsen.

  • Ik heb al een taxatierapport, moet er nu toch een taxateur langs komen?

    Ja, er moet altijd iemand langskomen voor de woningopname. Hoewel je zelf jouw woning verkoopt, zijn wij verplicht om iedere woning die wij in de verkoop nemen, zelf gezien en ingemeten te hebben volgens de NVM meetinstructie. De woningopname zit mede daarom standaard in ons verkooppakket. Je betaalt er dus niets meer of minder voor.

    Anderen lazen ook: Wat is het verschil tussen een taxatierapport en een waardebepaling?

  • Hoe lang duurt het voordat mijn huis op Funda staat?

    Dat is afhankelijk van hoe snel de taxateur en de fotograaf bij je terecht kunnen en het dossier compleet is. Gemiddeld duurt het anderhalve week tot veertien dagen, maar soms gaat het nog sneller. Maar ook hier geldt, haastige spoed is zelden goed. Je kunt immers maar een keer een eerste indruk maken!

  • Wat is een verkoopstrategiegesprek?

    Voordat jouw woning in de verkoop wordt geplaatst zal een van onze experts de verkoopstrategie uitgebreid met jou bespreken. Deze gesprekken worden van te voren afgesproken. Tijdens het verkoopstrategiegesprek loopt de makelaar de woningadvertentie zorgvuldig door. Is de advertentie volledig, zijn er tips ten aanzien van de tekst of de foto’s, hoe zit het met de vraagprijs, komt de advertentie goed in beeld op Funda etc. De makelaar zal tips geven en adviseren. Je kunt zelf bepalen welke tips nuttig voor je zijn. Alle vragen die je zelf hebt kunnen uiteraard ook gesteld worden. Vragen over de advertentie, maar ook over het begeleiden van bezichtigingen of hoe om te gaan met biedingen bijvoorbeeld. De makelaar of vastgoedadviseur neemt alle tijd om er voor te zorgen dat de verkoop met een goed gevoel van start kan.

  • Wat wordt er tijdens het verkoopstrategiegesprek besproken?

    Tijdens het verkoopstrategiegesprek loopt de makelaar de woningadvertentie zorgvuldig door. Is de advertentie volledig, zijn er tips ten aanzien van de tekst of de foto’s, hoe zit het met de vraagprijs, komt de advertentie goed in beeld op Funda etc. De makelaar zal tips geven en adviseren. Je kunt zelf bepalen welke tips nuttig voor je zijn. Alle vragen die je zelf hebt kunnen uiteraard ook gesteld worden. Vragen over de advertentie, maar ook over het begeleiden van bezichtigingen of hoe om te gaan met biedingen bijvoorbeeld. De makelaar of vastgoedadviseur neemt alle tijd om er voor te zorgen dat de verkoop met een goed gevoel van start kan.

  • Welke zaken moet ik zelf nog aanleveren?

    Om een woning te verkopen is er een aantal gegevens nodig. Wat wij voor je kunnen opvragen, dat regelen wij. Zoals de kadastrale aktes (denk aan de Akte van levering, Splitsingsakte, Kadastrale gegevens van de woning, e.d.). Dan blijven er enkele dingen over voor jezelf: – Kopie legitimatiebewijs van alle eigenaren van de woning – Ingevulde lijst van zaken die je mee wilt verkopen – Ingevulde vragenlijst van de NVM En in geval van een appartementsrecht ook: – Documenten van de Vereniging van Eigenaren – Ingevulde VvE vragenlijst

  • Mag ik zelf de vraagprijs bepalen?

    Ja, dat mag. Van onze taxateur ontvang je een waarde-indicatie. Dat helpt je om een goede en reële vraagprijs te bepalen. Want een te hoge vraagprijs leidt ertoe dat je nauwelijks tot geen bezichtigingen krijgt en je woning niet wordt verkocht (of heel lang te koop staat). En als je vraagprijs te laag is, dan doe je jezelf tekort. Tijdens het verkoopstrategie gesprek wordt de vraagprijs ook besproken. Op basis van de gewenste strategie geeft de makelaar advies. Uiteindelijk bepaal jij wat de vraagprijs wordt.

    Anderen lazen ook: Ik ben het niet eens met het vraagprijsadvies van de taxateur.

  • Krijg ik een vaste makelaar?

    Zodra er bod op je woning wordt uitgebracht, krijg je een vaste makelaar die in continu overleg met jou de onderhandelingen voor je voert. De makelaar adviseert, jij bepaalt! Daarnaast staat ons hechte team je met raad en daad bij. Daardoor krijg je snel antwoord op alle vragen die je hebt!

  • Hoe kan het zo goedkoop?

    Bij een traditionele makelaar betaal je meestal een percentage van de verkoopprijs, courtage. En dat loopt al snel in de duizenden euro’s. Maar doordat we ons proces slim hebben ingericht en jij zelf de bezichtigingen begeleidt, besparen we veel tijd. En daardoor kunnen we onze dienstverlening aanbieden voor een bedrag van slechts € 1.098,-. En daar doen we nog een professionele fotoreportage bij cadeau ook!

    Andere lazen ook: Gratis foto's van jouw huis door een uitstekende woningfotograaf

  • Hoeveel bespaar ik ten opzichte van een traditionele makelaar?

    Ten opzichte van een traditionele makelaar bespaar je duizenden euro's. Want daar betaal je courtage, een percentage van de verkoopprijs. En dat loopt al snel in de duizenden euro’s. Maar doordat we ons proces slim hebben ingericht en jij zelf de bezichtigingen begeleidt, besparen we veel tijd. En daardoor kunnen we onze dienstverlening aanbieden voor vast een bedrag van slechts € 1.098,-. Daar komen geen kosten meer bij, maar wel een gratis professionele fotoreportage!

  • Zijn er bijkomende kosten?

    Nee, die zijn er niet. Achteraf wordt er geen courtage in rekening gebracht. Je betaalt ons eenmalig het vaste bedrag en daarvoor krijg je een uitgebreid pakket aan diensten waarmee je jouw woning prima kunt verkopen. Inclusief een professionele fotoreportage!

    Anderen lazen ook: Wat betekent Kosten Koper?

    Wat je van ons krijgt
  • Wanneer moet ik betalen?

    Als je je hebt aangemeld ontvang je van ons een mail met een betaal-link. Daarmee kun je het vaste bedrag overmaken en zetten wij onze dienstverlening in gang.

  • Hoe kan ik betalen?

    Als je ons de opdracht tot verkoop van jou huis hebt gegeven, ontvang je van ons een betaal-link waarmee je het vaste bedrag kunt overmaken. Vertrouwd via iDeal, met Credit Card of PayPal. In termijnen betalen kan ook. Bel of mail ons in dat geval. Dan maken we het snel voor je in orde.

  • Wat krijg ik allemaal voor die € 1.098,- ?

    Het lijkt een heel bedrag. En dat is het natuurlijk ook. Maar je ontvangt daarvoor een zeer uitgebreide dienstverlening van een professionele NVM makelaar die continu naast je staat. Onze dienstverlening is meer dan compleet. Zo vragen we de relevante aktes voor je op bij het Kadaster en zelfs de foto's laten we voor je maken door een professionele woningfotograaf. Het enige wat je zelf doet is het begeleiden van de bezichtigingen en het invullen van de woninggegevens. De rest regelen wij voor je. Ons doel is het beste verkoopresultaat voor jouw huis. Onderstaande button geeft een overzicht.

    Wat je van ons krijgt
  • Hoe zit het met de gratis fotoreportage van mijn huis?

    Ons doel is: het beste verkoopresultaat voor jouw huis! En daar hoort een professionele fotoreportage bij. En daarom ontvang je die standaard van ons zodra jij jouw woning bij ons in de verkoop plaatst. En dat kost je niets extra. Zodra je je hebt aangemeld wordt er een afspraak gemaakt met de fotograaf. Uiteraard op een moment dat jij er klaar voor bent.

  • Kan ik ook gespreid betalen?

    Ja dat kan. Je kunt bij ons in twee of in drie termijnen betalen. Bel of mail ons hierover en dan maken we het snel voor je in orde.

  • Wanneer ben ik in onderhandeling?

    Zodra de verkoper met een tegenvoorstel reageert op een bod van de koper, ben je in onderhandeling. Eerder niet. De verkoper is vrij om in onderhandeling te gaan met de beste bieder (en dat hoeft niet per se de hoogste of de eerste te zijn). Zodra je in onderhandeling bent, mag de verkoper niet met een andere partij in onderhandeling gaan. Wel kunnen verkoper en koper beiden de onderhandelingen op ieder moment staken.

  • Hoe verlopen de onderhandelingen?

    Zodra er een bod op jouw woning wordt uitgebracht nemen we contact met je op. Met jouw makelaar bespreek je wat je van het bod vindt en wat jouw wensen zijn. Je kunt het bod accepteren, afwijzen of een tegenvoorstel plaatsen. Samen bepaal je de strategie. Jouw makelaar adviseert, maar jij bepaalt welke stappen er gezet worden. Jouw makelaar is het aanspreekpunt voor de kopende partij en staat voor jou in de wind. Er worden afspraken gemaakt over de koopsom, de transportdatum en de eventuele voorbehouden. En zodra er een overeenkomst is, dan zorgen wij ervoor dat alles zorgvuldig wordt vastgelegd in een NVM koopakte.

  • Wat wordt er gedaan tijdens de woningopname?

    Voordat je woning te koop kan worden aangeboden komt er een NVM taxateur bij je langs voor de woningopname. Om je te adviseren en jouw huis zo goed mogelijk te koop aan te bieden. De taxateur bekijkt jouw woning en meet deze in volgens de NVM meetinstructie. De bevindingen worden uitgewerkt in een opnamerapport. In dit opnamerapport staan onder andere een waarde indicatie, een vraagprijsadvies, de afmetingen volgens de NVM meetinstructie, cijfers uit de buurt en de kadastrale gegevens.

    Anderen lazen ook: Moet ik nog dingen voorbereiden voor de woningopname?

  • Moet ik nog dingen voorbereiden voor de woningopname?

    Nee dat hoeft niet. Het is prettig als de woning enigszins is opgeruimd, maar onze taxateurs zijn prima in staat om door een beetje rommel heen te kijken. De taxateur zal uw woning bekijken en opmeten en zijn bevindingen uitwerken in een rapport.

    Anderen lazen ook: Welke stukken zijn nodig om mijn woning te koop te zetten?

  • Wat wordt er bedoelt met het energielabel?

    Het energielabel (of EPA-certificaat) geeft aan hoe energiezuinig een huis is (mate van isolatie, zuinigheid van verwarming of warm water installaties, ventilatie etc.). Iedereen is sinds 1 januari 2008 wettelijk verplicht een energielabel te overhandigen bij verkoop of verhuur van hun huis. Sinds 1 januari 2015 wordt er ook daadwerkelijk op gecontroleerd. Bij sleuteloverdracht moet er, op straffe van een sanctie, voor iedere woning een energielabel worden overhandigd.

  • Hoeveel tijd moet ik inplannen voor een bezichtiging?

    De tijd die een bezichtiging kost is afhankelijk van de omvang van een huis, van degene die rondleidt en van degene die komt kijken. Een bezichtiging kan in een half uur worden gedaan. Neem voor de eerste bezichtigingen de tijd. De ervaring leert hoe lang de bezichtigingen bij u gemiddeld duren.

    Anderen lazen ook: Zelf bezichtigingen begeleiden.

    Tips bezichtiging begeleiden
  • Wat is de wettelijke bedenktijd en hoe lang duurt deze?

    Iedere koper heeft een wettelijke bedenktijd van drie dagen. Die drie dagen volgen op de dag dat de koper de tussen partijen opgemaakte koopakte heeft ontvangen. De bedenktijd eindigt om 24.00 uur van de laatste dag die van de bedenktijd deel uitmaakt. Indien de bedenktijd eindigt op een feestdag of in het weekend, dan wordt de bedenktijd doorgeschoven naar de eerstvolgende werkdag.

    Anderen lazen ook: Wordt er met de drie dagen wettelijke bedenktijd ‘dagen’ of ‘werkdagen’ bedoeld?

  • Wat betekent ‘onder voorbehoud van financiering’?

    Onder voorbehoud van financiering is een gangbare ontbindende voorwaarde en wil zeggen dat de koop bindend is mits de financiering/hypotheek ervoor rond komt. Als dit niet lukt kan de koop worden ontbonden. De periode waarin een financiering rond moet komen wordt onderling afgesproken. Meestal nemen we zes tot soms acht weken in acht, nadat een bod is geaccepteerd. Hiervan kan in overleg natuurlijk altijd worden afgeweken.

    Anderen lazen ook: Verkocht onder voorbehoud en Wat betekent 'onder voorbehoud van een bouwtechnische keuring'?

  • Wat betekent 'verkocht onder voorbehoud'?

    Wanneer een woning verkocht is ‘onder voorbehoud’ dan is deze in principe verkocht. De verkoper en koper hebben afspraken over de aankoop gemaakt en deze vastgelegd in een koopovereenkomst. Een woning is ‘verkocht onder voorbehoud’ als de koopovereenkomst door beide partijen is ondertekend. Een woning is pas definitief verkocht als de woning bij de notaris op de afgesproken datum is gepasseerd (de transportdatum). Tot die tijd gelden de afspraken die gemaakt zijn in de koopovereenkomst. Deze afspraken betreffen onder andere bepaalde voorbehouden van de kopende partij. Een veel voorkomend voorbeeld hiervan is bijvoorbeeld het voorbehoud van financiering. De koper heeft in dat geval een aantal weken de tijd om de financiering te regelen. Mocht dit niet lukken dan kan de koper de aankoop zonder boete annuleren. Zolang deze datum nog niet is verstreken is het dus nog niet 100% zeker dat de koop doorgaat.

    Anderen lazen ook: Wanneer ontvang ik de koopakte? en Wat betekent 'onder voorbehoud van een bouwkundige keuring'?

  • Wat betekent ‘onder voorbehoud van een bouwtechnische keuring’?

    Onder voorbehoud van een bouwtechnische keuring is een zeer gangbare ontbindende voorwaarde, vooral bij wat oudere huizen. De meeste kopers willen dan ook een bouwtechnische keuring laten uitvoeren. Zij willen er zeker van zijn dat het huis dat ze kopen in de staat verkeerd die zijn verwachten. Daarnaast hebben zij een onderzoeksplicht. De afspraak bij dit voorbehoud is meestal dat de koop ontbonden wordt als het herstel van de gevonden gebreken boven een bepaald bedrag uitkomt.

    Anderen lazen ook: Wat betekent 'onder voorbehoud verkrijgen woonvergunning'? en Wat betekent 'onder voorbehoud van financiering'?

  • Kan ik in termijnen betalen?

    Ja, dat kan. Het vaste bedrag kan in twee of in drie termijnen worden voldaan. Neem hiervoor contact met ons op, dan maken we het in orde.

  • Hoe weet ik of iemand mijn woning wil bezichtigen?

    Bezichtigingsaanvragen komen bij ons binnen. Telefonisch of via de mail. De gegevens van de geïnteresseerde mailen we zo snel mogelijk door aan jou. Zo kun je zelf een afspraak maken. Overdag, 's avonds of in het weekend. Wanneer het jou en de geïnteresseerde uit komt.

  • Wanneer ontvang ik de NVM koopakte?

    De koopakte ontvang je zo snel mogelijk. Zodra er overeenstemming is over de verkoopprijs, transportdatum en de aanvullende voorwaarden worden alle gegevens verzameld en bevestigd in een mail aan alle partijen. Zodra we deze gegevens ontvangen hebben en de notariskeuze bekend is, maken we direct de NVM koopakte op. Het liefst de volgende dag, maar uiterlijk drie werkdagen hierna sturen we de koopakte naar alle betrokken partijen.

  • Kan ik meedoen met de NVM Open Huizen Dag?

    Ja dat kan. Al onze klanten kunnen gratis deelnemen aan de NVM Open Huizen Dag. We informeren je hier tjdig over. Op Funda wordt dit dan bij de advertentie vermeld. Daarnaast kun je ook altijd zelf een Open Huis organiseren.

    Tips NVM Open Huizen Dag
  • Hoe schrijf ik een goede aanbiedingstekst?

    Het schrijven van een goede aanbiedingstekst tekst is erg belangrijk voor het succes van uw advertentie op Funda en andere verkoopsites. Neem hier dan ook goed de tijd voor. Wij hebben alvast een aantal tips verzameld die u kunnen helpen om tot een sterkere aanbiedingstekst te komen.

    Tips Aanbiedingstekst Schrijven
  • Wat betekent Kosten Koper of K.K.

    Kosten koper wordt meestal afgerond tot k.k. Het betekent dat de kosten die gepaard gaan met de verkoop van een huis (overdrachtsbelasting (2%), notariskosten, kadasterkosten) voor de rekening van de koper zijn.

  • Wat zijn servicekosten?

    Als u eigenaar wordt van een appartement, dan moet er geld gereserveerd worden voor onderhoud van het gebouw (dak, schilder, lift, onderhoud gemeenschappelijke ruimtes etc.). Meestal worden hier in een vereniging van eigenaren afspraken over gemaakt.

  • Mag de verkoper met iemand anders in onderhandeling gaan?

    Zodra er een onderhandeling loopt, mag de verkoper niet met een tweede partij in onderhandeling gaan. Wel mogen bezichtigingen voor de woning gewoon doorgaan. Het kan dan natuurlijk wel voorkomen dat een andere partij ook interesse heeft voor dezelfde woning en het staat deze persoon vrij een bod uit te brengen. De verkoper mag hier echter niet op in gaan met een tegenbod. Wel kan hij de geïnteresseerde in dat geval uitleggen dat hij al in onderhandeling is en om een uiterst bod vragen. Hierna kan hij hetzelfde aan jou vragen. Bedragen van biedingen mag hij hierbij niet noemen. Op basis van de ontvangen informatie zal de verkoper besluiten al dan niet de koop met jou te sluiten.

  • Wat is erfpacht?

    Erfpacht is een recht van de grondeigenaar om de grond waarop een woning staat te verpachten (verhuren). Meestal is de grondeigenaar de gemeente, maar soms ook een waterschap of particulieren. Als woningeigenaar ben je in geval van erfpacht dus wel eigenaar van de woning, maar niet van de grond waar de woning op staat. Zodra je een woning koopt, pacht je de grond voor een bepaalde periode (vaak 50 of 100 jaar). Voor de erfpacht is een jaarlijks bedrag verschuldigd aan de eigenaar (erfpachtcanon). In de praktijk wordt de erfpacht meestal in een keer voor de gehele looptijd afgekocht. De erfpacht wordt via de notaris geregeld in een akte van vestiging en geeft u een aantal rechten met beperkingen, zoals in de akte zijn geformuleerd. Aan het einde van de looptijd wordt de canon, uitgedrukt als percentage van de grondwaarde, herzien. Pacht contracten uit de vorige eeuw die nu aflopen kunnen zeer veel hoger uitvallen. Soms worden bij de herziening ook de voorwaarden gewijzigd. Het is verstandig te informeren of, en voor hoe lang eventuele erfpacht is afgekocht en of de grondeigenaar de gemeente of een particulier is.

  • Als ik een huis perse wil hebben, moet ik dan direct de vraagprijs bieden?

    Direct de vraagprijs bieden is geen garantie voor de koop. Afhankelijk van de situatie op de (lokale) woningmarkt kun je alsnog naast het net vissen, dan wel het risico lopen teveel te betalen. De verkoper bepaalt uiteindelijk het bedrag waarvoor zijn woning wordt verkocht. De vraagprijs is een richtlijn, maar het staat hem vrij toch een hoger tegenbod te doen zodra de vraagprijs geboden wordt. Dit kan hij bijvoorbeeld doen als hij bij nader inzien denkt dat zijn vraagprijs in eerste instantie te laag was of als er veel biedingen zijn rond of zelfs boven de vraagprijs. Vanuit de koper bezien is het ook niet altijd verstandig direct de vraagprijs te bieden. De koper loopt hiermee de kans een te hoge prijs voor een object te betalen. Door te onderhandelen merk je waar de ruimte bij de verkoper zit. Om bovenstaande redenen kan het verstandig zijn een aankoopmakelaar mee te nemen bij bezichtigingen en hem de onderhandelingen te laten voeren. Door zijn ervaring weet hij als geen ander wat een woning waard is, wat een reële prijs is en hij kan inschatten hoe de onderhandelingen verder kunnen verlopen. Een aankoopmakelaar kan je zo veel geld besparen en hij kan ervoor zorgen dat je niet naast het net vist.

    Anderen lazen ook: Wanneer een bod is geaccepteerd, is dat dan bindend?

  • Kan de verkoper de onderhandeling zomaar stop zetten?

    Ja dat kan. Zowel de koper als de verkoper mogen de onderhandeling op ieder moment stoppen.

  • Wat zijn verborgen gebreken?

    Verborgen gebreken zijn gebreken die pas na oplevering van de woning aan het licht komen. De verkoper is verplicht om alle bekende gebreken te melden, zodat de koper met de gebreken rekening kan houden bij het nemen van de koopbeslissing (meldingsplicht). De koper heeft op zijn beurt de plicht zich actief op de hoogte te stellen van de staat van de woning (onderzoeksplicht). Dat kan door bijvoorbeeld een bouwtechnische keuring uit te laten voeren.

    Meer weten? Lees ook: Verborgen gebreken

  • Wanneer komt de fotograaf?

    Zodra je jouw woning bij ons hebt aangemeld, nemen wij contact met je op om de fotograaf in te plannen. Dat doen we op het moment dat het jou uitkomt. Je hebt dus alle tijd om op te ruimen en er voor te zorgen dat jouw huis er perfect uit ziet.

  • Wat moet ik voorbereiden voor de fotoreportage?

    De fotoreportage is een belangrijk onderdeel van jouw advertentie op Funda. Het is het eerste wat mensen zien en je hebt maar 1 keer de kans om een eerste indruk te maken. De moeite waard dus om extra goed op te ruimen, schoon te maken en net dat ene lelijke wandje te schilderen of die losse plint te repareren.

    Tips foto's maken en selecteren
  • Tips foto's maken en selecteren

  • Hoe kan ik mijn woning aanmelden?

    Door op 'start de verkoop' te klikken kun je jouw woning aanmelden. Het systeem wijst zichzelf. En als je vragen hebt kun je ons altijd bellen. We helpen je graag verder!

    Anderen lazen ook: Recreatie woning verkopen

  • Kan ik een extra te koop bord bestellen?

    Ja, dat kan. Bel of mail ons en dan zorgen we er voor dat een extra bord naar je toe wordt gestuurd. Een extra te koop bord kost € 50,-.

  • Kan ik op Funda aangeven dat ik een Open Huis organiseer?

    Ja dat kan en is gratis. Als je ons belt of mailt en laat weten wanneer je een Open Huis wilt organiseren, dan zorgen wij er voor dat er een Open Huis vermelding op Funda bij jouw woning wordt geplaatst. Hier zijn geen kosten aan verbonden.

  • Zijn er kosten verbonden als ik iets aan mijn advertentie wil aanpassen?

    Aanpassingen zijn gratis. Je kunt altijd wijzigingen aan ons doorgeven. Wij passen dit dan voor je aan in de advertentie en op Funda. Hier worden geen kosten voor in rekening gebracht.

  • Kan ik foto's wijzigen of toevoegen?

    Ja dat kan. Foto's toevoegen of veranderen kost niets. Ook is er geen beperking in het aantal foto's dat je bij jouw advertentie wilt plaatsen.

  • Welke extra diensten kan ik allemaal bestellen?

    Standaard ontvang je van ons een uitgebreid pakket aan diensten waarmee jouw woning goed wordt gepresenteerd. Zo zit er al een professionele fotoreportage in het pakket en ontvang je een te koop bord en een poster. Desondanks kan het zijn dat je meer wilt. Zoals 2/3 D plattegronden, een video, 360 graden foto's, een extra te koop bord, een Open Huizen Dag promotie pakket, een promolabel of een toppositie op Funda. Vrijwel alles is mogelijk. Ook hebben we een aantrekkelijk presentatie pakket, waar meerdere presentatie diensten in zitten tegen een zeer aantrekkelijke prijs. Bel of mail ons met jouw wensen, dan bespreken we de beste optie voor jouw huis.

  • Wat is pecario belasting?

    Pecariobelasting of kortweg pecario wordt door de gemeente geheven op voorwerpen onder, op of boven gemeenschappelijke grond of water. Te koop borden worden daardoor ook vaak belast door de gemeente. Sommige makelaars berekenen deze kosten door aan hun klanten. Wij doen dat niet en dragen de pecario-belasting voor jou af aan de gemeente. 

  • Waar zitten jullie allemaal?

    Zelfverkopen.nl is een van de grootste landelijke makelaarskantoren. Je vindt ons aanbod dus overal! Wij verkopen huizen in grote steden als Amsterdam, Rotterdam, Den HaagUtrecht en Groningen, maar ook in kleinere steden en dorpen. 

  • Gaat de NVM Open Huizen Dag van 28 maart door?

    Nee. De Open Huizen Dag is in verband met het Coronavirus afgelast. Tijdens de Open Huizen Dag zijn er teveel mensen in een kleine ruimte bijeen en dat brengt onnodige risico's met zich mee. De eerstvolgende Open Huizen Dag is gepland op zaterdag 3 oktober.  

  • Wat staat er allemaal in een woninganalyse?

    Een woninganalyse geeft achtergrond informatie uit de NVM-database over de woning en over de buurt:

     

    • Is de woning recent verkocht?
    • Hoe lang staat de woning te koop?
    • Is de woning recent uit de verkoop gehaald en weer opnieuw te koop aangeboden?
    • Is er andere relevante informatie bekend?
    • Zijn er recente transacties in de directe omgeving?
    • Wat is de gemiddelde m2-prijs in de buurt?

     

    Met deze informatie krijgt je een duidelijk beeld van de waarde van de woning.

  • Moet ik alle vijf de analyses tegelijk gebruiken?

    Nee, dat hoeft zeker niet. Je kunt een woninganalyse uit je bundel gebruiken zodra je een woning hebt bezichtigd waar je een bod op uit wil brengen. En als je niet uit de onderhandeling komt, dan gebruik je een volgende analyse bij het volgende droomhuis dat je tegenkomt. Het pakket is een jaar geldig, dus je kunt een analyse laten uitvoeren wanneer dat jou uit komt.

  • Wat als ik de onderhandelingen alsnog door jullie wil laten voeren?

    Dat is op ieder moment mogelijk. Je kunt het pakket Waarde-analyse upgraden naar het pakket Aankoopbegeleiding. De extra kosten daarvan zijn €390,-.

  • Is een mondelinge overeenkomst een overeenkomst?

    Een mondelinge overeenkomst is geen garantie dat je de koper bent van een huis of dat je je huis hebt verkocht. Pas zodra de koopakte door beide partijen is ondertekend, is er sprake van een koopovereenkomst

  • Heb ik zelf invloed op de onderhandelingen?

    Uiteraard! Wij voeren de onderhandelingen in continu overleg met jou. Wij adviseren op basis van onze kennis en ervaring. Maar jij bepaalt wat de biedingen en eventuele voorwaarden zijn.

  • Wat wordt er bedoeld met de 'stukken' van een woning?

    Met de stukken van een woning bedoelen we alle (juridische) informatie die bij een woning hoort en die van belang is bij de koop van een woning. Denk daarbij aan bijvoorbeeld de Akte van Levering (het eigendomsbewijs), de Lijst van Zaken (daarin staat welke roerende zaken er meeverkocht worden en wat ter overname is), of in geval van een appartement de stukken van de VvE. Maar ook de Splitsingsakte, de NVM Vragenlijst deel B, de Kadastrale Stukken, en al het overige dat belangrijk is om ingezien te hebben voordat je een bod uit brengt.

  • Kan ik ook eerst mijn huis verkopen en dan pas aankopen?

    Dat kan zeker. In een krappe woningmarkt koopt men over het algemeen eerst een ander huis voordat men zijn 'oude' huis verkoopt. Maar sommige mensen willen liever nu de zekerheid dat ze een zeer goede prijs voor hun huis krijgen en verkopen daarom liever nu.

  • Moet ik altijd boven de vraagprijs bieden?

    Hoewel er in deze krappe woningmarkt vaak boven de vraagprijs wordt geboden, hoeft dat zeker niet altijd. De hoogte van een verstandig bod hangt af van o.a. de realiteit van de vraagprijs, de lokale markt en de animo voor de woning. Als je voor het pakket Aankoopbegeleiding of voor het Combinatiepakket gekozen hebt, adviseren we over een reëel bod. In overleg met jou voeren we vervolgens de onderhandelingen voor je.

  • Wanneer kan mijn woning in de verkoop?

    Zodra je jouw droomhuis hebt gevonden en de koopakte is getekend, kunnen wij jouw woning direct op Funda te koop zetten. We kunnen er voor zorgen dat alles is voorbereid voor de verkoop: woningopname, foto's, advertentie, stukken. Zo hoef je geen dag te wachten.

  • Zijn jullie bereikbaar als ik tussentijds vragen heb?

    Jazeker! Ons team staat dagelijks voor je klaar. Je kunt met al je vragen bij ons terecht. Op werkdagen tijdens kantooruren kun je ons bellen. 's Avonds of in het weekend kun je ons mailen. We nemen dan de eerstvolgende werkdag contact met je op.

  • Kan ik ook een Funda Toppositie of andere Funda producten bij jullie krijgen?

    Je kunt alle Funda producten bij ons bestellen die jij wenst. Bel of stuur een mail en we maken het direct voor je in orde!

  • Hoe kan ik een 360 graden foto of een 3D plattegrond bij mijn advertentie op Funda plaatsen?

    Door ons te bellen of te mailen zorgen we ervoor dat deze zaken worden gemaakt en bij jouw advertentie op Funda wordt geplaatst.

  • Plaatsen jullie mijn huis op Funda?

    Uiteraard! Wij zijn een NVM makelaar en alle woningen die bij ons in de verkoop staan worden volledig op Funda geplaatst.

  • Hoe lang duurt het voordat mijn huis op Funda staat?

    Dat is afhankelijk van hoe snel de taxateur en de fotograaf bij je terecht kunnen en het dossier compleet is. Gemiddeld duurt het anderhalve week tot veertien dagen, maar soms gaat het nog sneller. Maar ook hier geldt, haastige spoed is zelden goed. Je kunt immers maar een keer een eerste indruk maken!

  • Hoe zit het met de gratis fotoreportage van mijn huis?

    Ons doel is: het beste verkoopresultaat voor jouw huis! En daar hoort een professionele fotoreportage bij. En daarom ontvang je die standaard van ons zodra jij jouw woning bij ons in de verkoop plaatst. En dat kost je niets extra. Zodra je je hebt aangemeld wordt er een afspraak gemaakt met de fotograaf. Uiteraard op een moment dat jij er klaar voor bent.

  • Hoe weet ik of iemand mijn woning wil bezichtigen?

    Bezichtigingsaanvragen komen bij ons binnen. Telefonisch of via de mail. De gegevens van de geïnteresseerde mailen we zo snel mogelijk door aan jou. Zo kun je zelf een afspraak maken. Overdag, 's avonds of in het weekend. Wanneer het jou en de geïnteresseerde uit komt.

  • Kan ik meedoen met de NVM Open Huizen Dag?

    Ja dat kan. Al onze klanten kunnen gratis deelnemen aan de NVM Open Huizen Dag. We informeren je hier tjdig over. Op Funda wordt dit dan bij de advertentie vermeld. Daarnaast kun je ook altijd zelf een Open Huis organiseren.

    Tips NVM Open Huizen Dag
  • Hoe schrijf ik een goede aanbiedingstekst?

    Het schrijven van een goede aanbiedingstekst tekst is erg belangrijk voor het succes van uw advertentie op Funda en andere verkoopsites. Neem hier dan ook goed de tijd voor. Wij hebben alvast een aantal tips verzameld die u kunnen helpen om tot een sterkere aanbiedingstekst te komen.

    Tips Aanbiedingstekst Schrijven
  • Kan ik een extra te koop bord bestellen?

    Ja, dat kan. Bel of mail ons en dan zorgen we er voor dat een extra bord naar je toe wordt gestuurd. Een extra te koop bord kost € 50,-.

  • Kan ik op Funda aangeven dat ik een Open Huis organiseer?

    Ja dat kan en is gratis. Als je ons belt of mailt en laat weten wanneer je een Open Huis wilt organiseren, dan zorgen wij er voor dat er een Open Huis vermelding op Funda bij jouw woning wordt geplaatst. Hier zijn geen kosten aan verbonden.

  • Zijn er kosten verbonden als ik iets aan mijn advertentie wil aanpassen?

    Aanpassingen zijn gratis. Je kunt altijd wijzigingen aan ons doorgeven. Wij passen dit dan voor je aan in de advertentie en op Funda. Hier worden geen kosten voor in rekening gebracht.

  • Welke extra diensten kan ik allemaal bestellen?

    Standaard ontvang je van ons een uitgebreid pakket aan diensten waarmee jouw woning goed wordt gepresenteerd. Zo zit er al een professionele fotoreportage in het pakket en ontvang je een te koop bord en een poster. Desondanks kan het zijn dat je meer wilt. Zoals 2/3 D plattegronden, een video, 360 graden foto's, een extra te koop bord, een Open Huizen Dag promotie pakket, een promolabel of een toppositie op Funda. Vrijwel alles is mogelijk. Ook hebben we een aantrekkelijk presentatie pakket, waar meerdere presentatie diensten in zitten tegen een zeer aantrekkelijke prijs. Bel of mail ons met jouw wensen, dan bespreken we de beste optie voor jouw huis.

  • Welke vragen kan ik tijdens een bezichtiging verwachten?

    De vragen die tijdens een bezichtiging worden gesteld zijn heel verschillend. Het kan gaan over het onderhoud, de buren, lichtinval, openbaar vervoer, waarom je wilt verhuizen of waar de meterkast zit. Als je een keer een antwoord niet weet? Geen probleem. Als het kan, vraag je het na en kom er later op terug. Wees open, eerlijk, houdt geen relevante zaken achter en wees vooral enthousiast!

    Ook interessant: Hoe lang duurt een bezichtiging?

  • Hoe begeleid ik een bezichtiging?

    Een bezichtiging begeleiden is niet moeilijk. Zorg er wel voor dat je huis opgeruimd, netjes en schoon is en dat er voldoende licht is in alle ruimtes. Zorg ervoor dat geïnteresseerden zich thuis en op hun gemak voelen. Geef ze alle tijd en laat ze alle (kritische) vragen stellen die ze hebben. Als je eens een vraag niet kunt beantwoorden is dat helemaal niet erg. Geef aan dat je het zult uitzoeken en dat je er op terug komt. Wij helpen je in dat geval met het juiste antwoord. Vertel (enthousiast) over jouw huis en buurt en laat mensen de sterke punten zien. Soms vinden geïnteresseerden het fijn om even alleen door het huis te lopen, zodat ze vrijer met elkaar kunnen overleggen. Geef ze die gelegenheid.

    Anderen lazen ook: Zelf bezichtigingen begeleiden.

    Lees meer over bezichtigen
  • Hoeveel tijd moet ik inplannen voor een bezichtiging?

    De tijd die een bezichtiging kost is afhankelijk van de omvang van een huis, van degene die rondleidt en van degene die komt kijken. Een bezichtiging kan in een half uur worden gedaan. Neem voor de eerste bezichtigingen de tijd. De ervaring leert hoe lang de bezichtigingen bij u gemiddeld duren.

    Anderen lazen ook: Zelf bezichtigingen begeleiden.

    Tips bezichtiging begeleiden
  • Hoe weet ik of iemand mijn woning wil bezichtigen?

    Bezichtigingsaanvragen komen bij ons binnen. Telefonisch of via de mail. De gegevens van de geïnteresseerde mailen we zo snel mogelijk door aan jou. Zo kun je zelf een afspraak maken. Overdag, 's avonds of in het weekend. Wanneer het jou en de geïnteresseerde uit komt.

  • Gaat de NVM Open Huizen Dag van 28 maart door?

    Nee. De Open Huizen Dag is in verband met het Coronavirus afgelast. Tijdens de Open Huizen Dag zijn er teveel mensen in een kleine ruimte bijeen en dat brengt onnodige risico's met zich mee. De eerstvolgende Open Huizen Dag is gepland op zaterdag 3 oktober.  

  • Hoe kan ik een 360 graden foto of een 3D plattegrond bij mijn advertentie op Funda plaatsen?

    Door ons te bellen of te mailen zorgen we ervoor dat deze zaken worden gemaakt en bij jouw advertentie op Funda wordt geplaatst.

  • Hoe zit het met de gratis fotoreportage van mijn huis?

    Ons doel is: het beste verkoopresultaat voor jouw huis! En daar hoort een professionele fotoreportage bij. En daarom ontvang je die standaard van ons zodra jij jouw woning bij ons in de verkoop plaatst. En dat kost je niets extra. Zodra je je hebt aangemeld wordt er een afspraak gemaakt met de fotograaf. Uiteraard op een moment dat jij er klaar voor bent.

  • Kan ik meedoen met de NVM Open Huizen Dag?

    Ja dat kan. Al onze klanten kunnen gratis deelnemen aan de NVM Open Huizen Dag. We informeren je hier tjdig over. Op Funda wordt dit dan bij de advertentie vermeld. Daarnaast kun je ook altijd zelf een Open Huis organiseren.

    Tips NVM Open Huizen Dag
  • Kan ik een extra te koop bord bestellen?

    Ja, dat kan. Bel of mail ons en dan zorgen we er voor dat een extra bord naar je toe wordt gestuurd. Een extra te koop bord kost € 50,-.

  • Kan ik op Funda aangeven dat ik een Open Huis organiseer?

    Ja dat kan en is gratis. Als je ons belt of mailt en laat weten wanneer je een Open Huis wilt organiseren, dan zorgen wij er voor dat er een Open Huis vermelding op Funda bij jouw woning wordt geplaatst. Hier zijn geen kosten aan verbonden.

  • Zijn er kosten verbonden als ik iets aan mijn advertentie wil aanpassen?

    Aanpassingen zijn gratis. Je kunt altijd wijzigingen aan ons doorgeven. Wij passen dit dan voor je aan in de advertentie en op Funda. Hier worden geen kosten voor in rekening gebracht.

  • Kan ik foto's wijzigen of toevoegen?

    Ja dat kan. Foto's toevoegen of veranderen kost niets. Ook is er geen beperking in het aantal foto's dat je bij jouw advertentie wilt plaatsen.

  • Welke extra diensten kan ik allemaal bestellen?

    Standaard ontvang je van ons een uitgebreid pakket aan diensten waarmee jouw woning goed wordt gepresenteerd. Zo zit er al een professionele fotoreportage in het pakket en ontvang je een te koop bord en een poster. Desondanks kan het zijn dat je meer wilt. Zoals 2/3 D plattegronden, een video, 360 graden foto's, een extra te koop bord, een Open Huizen Dag promotie pakket, een promolabel of een toppositie op Funda. Vrijwel alles is mogelijk. Ook hebben we een aantrekkelijk presentatie pakket, waar meerdere presentatie diensten in zitten tegen een zeer aantrekkelijke prijs. Bel of mail ons met jouw wensen, dan bespreken we de beste optie voor jouw huis.

  • Hoe kan ik een 360 graden foto of een 3D plattegrond bij mijn advertentie op Funda plaatsen?

    Door ons te bellen of te mailen zorgen we ervoor dat deze zaken worden gemaakt en bij jouw advertentie op Funda wordt geplaatst.

  • Hoe zit het met de gratis fotoreportage van mijn huis?

    Ons doel is: het beste verkoopresultaat voor jouw huis! En daar hoort een professionele fotoreportage bij. En daarom ontvang je die standaard van ons zodra jij jouw woning bij ons in de verkoop plaatst. En dat kost je niets extra. Zodra je je hebt aangemeld wordt er een afspraak gemaakt met de fotograaf. Uiteraard op een moment dat jij er klaar voor bent.

  • Wanneer komt de fotograaf?

    Zodra je jouw woning bij ons hebt aangemeld, nemen wij contact met je op om de fotograaf in te plannen. Dat doen we op het moment dat het jou uitkomt. Je hebt dus alle tijd om op te ruimen en er voor te zorgen dat jouw huis er perfect uit ziet.

  • Wat moet ik voorbereiden voor de fotoreportage?

    De fotoreportage is een belangrijk onderdeel van jouw advertentie op Funda. Het is het eerste wat mensen zien en je hebt maar 1 keer de kans om een eerste indruk te maken. De moeite waard dus om extra goed op te ruimen, schoon te maken en net dat ene lelijke wandje te schilderen of die losse plint te repareren.

    Tips foto's maken en selecteren
  • Tips foto's maken en selecteren

  • Kan ik foto's wijzigen of toevoegen?

    Ja dat kan. Foto's toevoegen of veranderen kost niets. Ook is er geen beperking in het aantal foto's dat je bij jouw advertentie wilt plaatsen.

  • Wat staat er allemaal in een woninganalyse?

    Een woninganalyse geeft achtergrond informatie uit de NVM-database over de woning en over de buurt:

     

    • Is de woning recent verkocht?
    • Hoe lang staat de woning te koop?
    • Is de woning recent uit de verkoop gehaald en weer opnieuw te koop aangeboden?
    • Is er andere relevante informatie bekend?
    • Zijn er recente transacties in de directe omgeving?
    • Wat is de gemiddelde m2-prijs in de buurt?

     

    Met deze informatie krijgt je een duidelijk beeld van de waarde van de woning.

  • Wat doen jullie allemaal voor mij?

    Onze dienstverlening is meer dan compleet. Zelfs de foto's laten we voor je maken door een professionele woningfotograaf. Het enige wat je zelf doet is het begeleiden van de bezichtigingen en het invullen van de woninggegevens. De rest regelen wij voor je. Onderstaande button geeft een een overzicht.

    Wat je van ons krijgt
  • Kan ik jullie met al mijn vragen bellen?

    Ja! Met al je vragen kun je bij ons terecht. Of dat nu gaat over het begeleiden van bezichtingen, over de advertentie, de werkwijze of de koopakte...we helpen je met alles om jouw woning zo goed mogelijk te verkopen.

  • Kan ik ook een Funda Toppositie of andere Funda producten bij jullie krijgen?

    Je kunt alle Funda producten bij ons bestellen die jij wenst. Bel of stuur een mail en we maken het direct voor je in orde!

  • Hoe kan ik een 360 graden foto of een 3D plattegrond bij mijn advertentie op Funda plaatsen?

    Door ons te bellen of te mailen zorgen we ervoor dat deze zaken worden gemaakt en bij jouw advertentie op Funda wordt geplaatst.

  • Kan ik het wel zelf?

    Natuurlijk kun je dat! We snappen als geen ander hoe spannend het is. En daarom staan we je altijd bij. Jij begeleidt de bezichtigingen en voert je woning in. De rest regelen wij voor je. Want wie kan er nou meer over jouw huis vertellen dan jijzelf? Dat doet geen makelaar je na! In dit artikel gaan we uitgebreid in over de keuze om zelf jouw huis te verkopen en wat onze filosofie daarbij is. 

    Anderen lazen ook: Welke gegevens heb ik allemaal nodig om mijn huis te verkopen? en Het voordeel van zelf bezichtigingen begeleiden.

  • Wanneer zijn jullie bereikbaar?

    Per mail kun je altijd al je vragen aan ons stellen. Telefonisch zijn we bereikbaar op werkdagen van 9.00 tot 17.30 uur.

  • Plaatsen jullie mijn huis op Funda?

    Uiteraard! Wij zijn een NVM makelaar en alle woningen die bij ons in de verkoop staan worden volledig op Funda geplaatst.

  • Welke vragen kan ik tijdens een bezichtiging verwachten?

    De vragen die tijdens een bezichtiging worden gesteld zijn heel verschillend. Het kan gaan over het onderhoud, de buren, lichtinval, openbaar vervoer, waarom je wilt verhuizen of waar de meterkast zit. Als je een keer een antwoord niet weet? Geen probleem. Als het kan, vraag je het na en kom er later op terug. Wees open, eerlijk, houdt geen relevante zaken achter en wees vooral enthousiast!

    Ook interessant: Hoe lang duurt een bezichtiging?

  • Hoe begeleid ik een bezichtiging?

    Een bezichtiging begeleiden is niet moeilijk. Zorg er wel voor dat je huis opgeruimd, netjes en schoon is en dat er voldoende licht is in alle ruimtes. Zorg ervoor dat geïnteresseerden zich thuis en op hun gemak voelen. Geef ze alle tijd en laat ze alle (kritische) vragen stellen die ze hebben. Als je eens een vraag niet kunt beantwoorden is dat helemaal niet erg. Geef aan dat je het zult uitzoeken en dat je er op terug komt. Wij helpen je in dat geval met het juiste antwoord. Vertel (enthousiast) over jouw huis en buurt en laat mensen de sterke punten zien. Soms vinden geïnteresseerden het fijn om even alleen door het huis te lopen, zodat ze vrijer met elkaar kunnen overleggen. Geef ze die gelegenheid.

    Anderen lazen ook: Zelf bezichtigingen begeleiden.

    Lees meer over bezichtigen
  • Waarom moet er een taxateur bij mij thuiskomen?

    De taxateur komt bij je langs voor de woningopname. Dat zijn we verplicht vanuit de NVM, maar we doen het vooral om je zo goed mogelijk te adviseren en bij te staan als verkopend makelaar. De taxateur bekijkt de woning en meet deze in conform de NVM meetinstructie. Zijn bevindingen legt hij vast in een rapport, waarin ook een indicatie van de marktwaarde wordt gegeven. Deze informatie kun je gebruiken om jouw woning goed in de verkoop te plaatsen.

  • Ik heb al een taxatierapport, moet er nu toch een taxateur langs komen?

    Ja, er moet altijd iemand langskomen voor de woningopname. Hoewel je zelf jouw woning verkoopt, zijn wij verplicht om iedere woning die wij in de verkoop nemen, zelf gezien en ingemeten te hebben volgens de NVM meetinstructie. De woningopname zit mede daarom standaard in ons verkooppakket. Je betaalt er dus niets meer of minder voor.

    Anderen lazen ook: Wat is het verschil tussen een taxatierapport en een waardebepaling?

  • Hoe lang duurt het voordat mijn huis op Funda staat?

    Dat is afhankelijk van hoe snel de taxateur en de fotograaf bij je terecht kunnen en het dossier compleet is. Gemiddeld duurt het anderhalve week tot veertien dagen, maar soms gaat het nog sneller. Maar ook hier geldt, haastige spoed is zelden goed. Je kunt immers maar een keer een eerste indruk maken!

  • Wat is een verkoopstrategiegesprek?

    Voordat jouw woning in de verkoop wordt geplaatst zal een van onze experts de verkoopstrategie uitgebreid met jou bespreken. Deze gesprekken worden van te voren afgesproken. Tijdens het verkoopstrategiegesprek loopt de makelaar de woningadvertentie zorgvuldig door. Is de advertentie volledig, zijn er tips ten aanzien van de tekst of de foto’s, hoe zit het met de vraagprijs, komt de advertentie goed in beeld op Funda etc. De makelaar zal tips geven en adviseren. Je kunt zelf bepalen welke tips nuttig voor je zijn. Alle vragen die je zelf hebt kunnen uiteraard ook gesteld worden. Vragen over de advertentie, maar ook over het begeleiden van bezichtigingen of hoe om te gaan met biedingen bijvoorbeeld. De makelaar of vastgoedadviseur neemt alle tijd om er voor te zorgen dat de verkoop met een goed gevoel van start kan.

  • Wat wordt er tijdens het verkoopstrategiegesprek besproken?

    Tijdens het verkoopstrategiegesprek loopt de makelaar de woningadvertentie zorgvuldig door. Is de advertentie volledig, zijn er tips ten aanzien van de tekst of de foto’s, hoe zit het met de vraagprijs, komt de advertentie goed in beeld op Funda etc. De makelaar zal tips geven en adviseren. Je kunt zelf bepalen welke tips nuttig voor je zijn. Alle vragen die je zelf hebt kunnen uiteraard ook gesteld worden. Vragen over de advertentie, maar ook over het begeleiden van bezichtigingen of hoe om te gaan met biedingen bijvoorbeeld. De makelaar of vastgoedadviseur neemt alle tijd om er voor te zorgen dat de verkoop met een goed gevoel van start kan.

  • Welke zaken moet ik zelf nog aanleveren?

    Om een woning te verkopen is er een aantal gegevens nodig. Wat wij voor je kunnen opvragen, dat regelen wij. Zoals de kadastrale aktes (denk aan de Akte van levering, Splitsingsakte, Kadastrale gegevens van de woning, e.d.). Dan blijven er enkele dingen over voor jezelf: – Kopie legitimatiebewijs van alle eigenaren van de woning – Ingevulde lijst van zaken die je mee wilt verkopen – Ingevulde vragenlijst van de NVM En in geval van een appartementsrecht ook: – Documenten van de Vereniging van Eigenaren – Ingevulde VvE vragenlijst

  • Mag ik zelf de vraagprijs bepalen?

    Ja, dat mag. Van onze taxateur ontvang je een waarde-indicatie. Dat helpt je om een goede en reële vraagprijs te bepalen. Want een te hoge vraagprijs leidt ertoe dat je nauwelijks tot geen bezichtigingen krijgt en je woning niet wordt verkocht (of heel lang te koop staat). En als je vraagprijs te laag is, dan doe je jezelf tekort. Tijdens het verkoopstrategie gesprek wordt de vraagprijs ook besproken. Op basis van de gewenste strategie geeft de makelaar advies. Uiteindelijk bepaal jij wat de vraagprijs wordt.

    Anderen lazen ook: Ik ben het niet eens met het vraagprijsadvies van de taxateur.

  • Krijg ik een vaste makelaar?

    Zodra er bod op je woning wordt uitgebracht, krijg je een vaste makelaar die in continu overleg met jou de onderhandelingen voor je voert. De makelaar adviseert, jij bepaalt! Daarnaast staat ons hechte team je met raad en daad bij. Daardoor krijg je snel antwoord op alle vragen die je hebt!

  • Hoe kan het zo goedkoop?

    Bij een traditionele makelaar betaal je meestal een percentage van de verkoopprijs, courtage. En dat loopt al snel in de duizenden euro’s. Maar doordat we ons proces slim hebben ingericht en jij zelf de bezichtigingen begeleidt, besparen we veel tijd. En daardoor kunnen we onze dienstverlening aanbieden voor een bedrag van slechts € 1.098,-. En daar doen we nog een professionele fotoreportage bij cadeau ook!

    Andere lazen ook: Gratis foto's van jouw huis door een uitstekende woningfotograaf

  • Hoeveel bespaar ik ten opzichte van een traditionele makelaar?

    Ten opzichte van een traditionele makelaar bespaar je duizenden euro's. Want daar betaal je courtage, een percentage van de verkoopprijs. En dat loopt al snel in de duizenden euro’s. Maar doordat we ons proces slim hebben ingericht en jij zelf de bezichtigingen begeleidt, besparen we veel tijd. En daardoor kunnen we onze dienstverlening aanbieden voor vast een bedrag van slechts € 1.098,-. Daar komen geen kosten meer bij, maar wel een gratis professionele fotoreportage!

  • Zijn er bijkomende kosten?

    Nee, die zijn er niet. Achteraf wordt er geen courtage in rekening gebracht. Je betaalt ons eenmalig het vaste bedrag en daarvoor krijg je een uitgebreid pakket aan diensten waarmee je jouw woning prima kunt verkopen. Inclusief een professionele fotoreportage!

    Anderen lazen ook: Wat betekent Kosten Koper?

    Wat je van ons krijgt
  • Hoe kan ik betalen?

    Als je ons de opdracht tot verkoop van jou huis hebt gegeven, ontvang je van ons een betaal-link waarmee je het vaste bedrag kunt overmaken. Vertrouwd via iDeal, met Credit Card of PayPal. In termijnen betalen kan ook. Bel of mail ons in dat geval. Dan maken we het snel voor je in orde.

  • Wat krijg ik allemaal voor die € 1.098,- ?

    Het lijkt een heel bedrag. En dat is het natuurlijk ook. Maar je ontvangt daarvoor een zeer uitgebreide dienstverlening van een professionele NVM makelaar die continu naast je staat. Onze dienstverlening is meer dan compleet. Zo vragen we de relevante aktes voor je op bij het Kadaster en zelfs de foto's laten we voor je maken door een professionele woningfotograaf. Het enige wat je zelf doet is het begeleiden van de bezichtigingen en het invullen van de woninggegevens. De rest regelen wij voor je. Ons doel is het beste verkoopresultaat voor jouw huis. Onderstaande button geeft een overzicht.

    Wat je van ons krijgt
  • Hoe zit het met de gratis fotoreportage van mijn huis?

    Ons doel is: het beste verkoopresultaat voor jouw huis! En daar hoort een professionele fotoreportage bij. En daarom ontvang je die standaard van ons zodra jij jouw woning bij ons in de verkoop plaatst. En dat kost je niets extra. Zodra je je hebt aangemeld wordt er een afspraak gemaakt met de fotograaf. Uiteraard op een moment dat jij er klaar voor bent.

  • Wanneer ben ik in onderhandeling?

    Zodra de verkoper met een tegenvoorstel reageert op een bod van de koper, ben je in onderhandeling. Eerder niet. De verkoper is vrij om in onderhandeling te gaan met de beste bieder (en dat hoeft niet per se de hoogste of de eerste te zijn). Zodra je in onderhandeling bent, mag de verkoper niet met een andere partij in onderhandeling gaan. Wel kunnen verkoper en koper beiden de onderhandelingen op ieder moment staken.

  • Hoe verlopen de onderhandelingen?

    Zodra er een bod op jouw woning wordt uitgebracht nemen we contact met je op. Met jouw makelaar bespreek je wat je van het bod vindt en wat jouw wensen zijn. Je kunt het bod accepteren, afwijzen of een tegenvoorstel plaatsen. Samen bepaal je de strategie. Jouw makelaar adviseert, maar jij bepaalt welke stappen er gezet worden. Jouw makelaar is het aanspreekpunt voor de kopende partij en staat voor jou in de wind. Er worden afspraken gemaakt over de koopsom, de transportdatum en de eventuele voorbehouden. En zodra er een overeenkomst is, dan zorgen wij ervoor dat alles zorgvuldig wordt vastgelegd in een NVM koopakte.

  • Wat wordt er gedaan tijdens de woningopname?

    Voordat je woning te koop kan worden aangeboden komt er een NVM taxateur bij je langs voor de woningopname. Om je te adviseren en jouw huis zo goed mogelijk te koop aan te bieden. De taxateur bekijkt jouw woning en meet deze in volgens de NVM meetinstructie. De bevindingen worden uitgewerkt in een opnamerapport. In dit opnamerapport staan onder andere een waarde indicatie, een vraagprijsadvies, de afmetingen volgens de NVM meetinstructie, cijfers uit de buurt en de kadastrale gegevens.

    Anderen lazen ook: Moet ik nog dingen voorbereiden voor de woningopname?

  • Moet ik nog dingen voorbereiden voor de woningopname?

    Nee dat hoeft niet. Het is prettig als de woning enigszins is opgeruimd, maar onze taxateurs zijn prima in staat om door een beetje rommel heen te kijken. De taxateur zal uw woning bekijken en opmeten en zijn bevindingen uitwerken in een rapport.

    Anderen lazen ook: Welke stukken zijn nodig om mijn woning te koop te zetten?

  • Hoeveel tijd moet ik inplannen voor een bezichtiging?

    De tijd die een bezichtiging kost is afhankelijk van de omvang van een huis, van degene die rondleidt en van degene die komt kijken. Een bezichtiging kan in een half uur worden gedaan. Neem voor de eerste bezichtigingen de tijd. De ervaring leert hoe lang de bezichtigingen bij u gemiddeld duren.

    Anderen lazen ook: Zelf bezichtigingen begeleiden.

    Tips bezichtiging begeleiden
  • Wat is de wettelijke bedenktijd en hoe lang duurt deze?

    Iedere koper heeft een wettelijke bedenktijd van drie dagen. Die drie dagen volgen op de dag dat de koper de tussen partijen opgemaakte koopakte heeft ontvangen. De bedenktijd eindigt om 24.00 uur van de laatste dag die van de bedenktijd deel uitmaakt. Indien de bedenktijd eindigt op een feestdag of in het weekend, dan wordt de bedenktijd doorgeschoven naar de eerstvolgende werkdag.

    Anderen lazen ook: Wordt er met de drie dagen wettelijke bedenktijd ‘dagen’ of ‘werkdagen’ bedoeld?

  • Wat betekent ‘onder voorbehoud van financiering’?

    Onder voorbehoud van financiering is een gangbare ontbindende voorwaarde en wil zeggen dat de koop bindend is mits de financiering/hypotheek ervoor rond komt. Als dit niet lukt kan de koop worden ontbonden. De periode waarin een financiering rond moet komen wordt onderling afgesproken. Meestal nemen we zes tot soms acht weken in acht, nadat een bod is geaccepteerd. Hiervan kan in overleg natuurlijk altijd worden afgeweken.

    Anderen lazen ook: Verkocht onder voorbehoud en Wat betekent 'onder voorbehoud van een bouwtechnische keuring'?

  • Wat betekent 'verkocht onder voorbehoud'?

    Wanneer een woning verkocht is ‘onder voorbehoud’ dan is deze in principe verkocht. De verkoper en koper hebben afspraken over de aankoop gemaakt en deze vastgelegd in een koopovereenkomst. Een woning is ‘verkocht onder voorbehoud’ als de koopovereenkomst door beide partijen is ondertekend. Een woning is pas definitief verkocht als de woning bij de notaris op de afgesproken datum is gepasseerd (de transportdatum). Tot die tijd gelden de afspraken die gemaakt zijn in de koopovereenkomst. Deze afspraken betreffen onder andere bepaalde voorbehouden van de kopende partij. Een veel voorkomend voorbeeld hiervan is bijvoorbeeld het voorbehoud van financiering. De koper heeft in dat geval een aantal weken de tijd om de financiering te regelen. Mocht dit niet lukken dan kan de koper de aankoop zonder boete annuleren. Zolang deze datum nog niet is verstreken is het dus nog niet 100% zeker dat de koop doorgaat.

    Anderen lazen ook: Wanneer ontvang ik de koopakte? en Wat betekent 'onder voorbehoud van een bouwkundige keuring'?

  • Wat betekent ‘onder voorbehoud van een bouwtechnische keuring’?

    Onder voorbehoud van een bouwtechnische keuring is een zeer gangbare ontbindende voorwaarde, vooral bij wat oudere huizen. De meeste kopers willen dan ook een bouwtechnische keuring laten uitvoeren. Zij willen er zeker van zijn dat het huis dat ze kopen in de staat verkeerd die zijn verwachten. Daarnaast hebben zij een onderzoeksplicht. De afspraak bij dit voorbehoud is meestal dat de koop ontbonden wordt als het herstel van de gevonden gebreken boven een bepaald bedrag uitkomt.

    Anderen lazen ook: Wat betekent 'onder voorbehoud verkrijgen woonvergunning'? en Wat betekent 'onder voorbehoud van financiering'?

  • Kan ik in termijnen betalen?

    Ja, dat kan. Het vaste bedrag kan in twee of in drie termijnen worden voldaan. Neem hiervoor contact met ons op, dan maken we het in orde.

  • Hoe weet ik of iemand mijn woning wil bezichtigen?

    Bezichtigingsaanvragen komen bij ons binnen. Telefonisch of via de mail. De gegevens van de geïnteresseerde mailen we zo snel mogelijk door aan jou. Zo kun je zelf een afspraak maken. Overdag, 's avonds of in het weekend. Wanneer het jou en de geïnteresseerde uit komt.

  • Wanneer ontvang ik de NVM koopakte?

    De koopakte ontvang je zo snel mogelijk. Zodra er overeenstemming is over de verkoopprijs, transportdatum en de aanvullende voorwaarden worden alle gegevens verzameld en bevestigd in een mail aan alle partijen. Zodra we deze gegevens ontvangen hebben en de notariskeuze bekend is, maken we direct de NVM koopakte op. Het liefst de volgende dag, maar uiterlijk drie werkdagen hierna sturen we de koopakte naar alle betrokken partijen.

  • Kan ik meedoen met de NVM Open Huizen Dag?

    Ja dat kan. Al onze klanten kunnen gratis deelnemen aan de NVM Open Huizen Dag. We informeren je hier tjdig over. Op Funda wordt dit dan bij de advertentie vermeld. Daarnaast kun je ook altijd zelf een Open Huis organiseren.

    Tips NVM Open Huizen Dag
  • Hoe schrijf ik een goede aanbiedingstekst?

    Het schrijven van een goede aanbiedingstekst tekst is erg belangrijk voor het succes van uw advertentie op Funda en andere verkoopsites. Neem hier dan ook goed de tijd voor. Wij hebben alvast een aantal tips verzameld die u kunnen helpen om tot een sterkere aanbiedingstekst te komen.

    Tips Aanbiedingstekst Schrijven
  • Wat is erfpacht?

    Erfpacht is een recht van de grondeigenaar om de grond waarop een woning staat te verpachten (verhuren). Meestal is de grondeigenaar de gemeente, maar soms ook een waterschap of particulieren. Als woningeigenaar ben je in geval van erfpacht dus wel eigenaar van de woning, maar niet van de grond waar de woning op staat. Zodra je een woning koopt, pacht je de grond voor een bepaalde periode (vaak 50 of 100 jaar). Voor de erfpacht is een jaarlijks bedrag verschuldigd aan de eigenaar (erfpachtcanon). In de praktijk wordt de erfpacht meestal in een keer voor de gehele looptijd afgekocht. De erfpacht wordt via de notaris geregeld in een akte van vestiging en geeft u een aantal rechten met beperkingen, zoals in de akte zijn geformuleerd. Aan het einde van de looptijd wordt de canon, uitgedrukt als percentage van de grondwaarde, herzien. Pacht contracten uit de vorige eeuw die nu aflopen kunnen zeer veel hoger uitvallen. Soms worden bij de herziening ook de voorwaarden gewijzigd. Het is verstandig te informeren of, en voor hoe lang eventuele erfpacht is afgekocht en of de grondeigenaar de gemeente of een particulier is.

  • Wat zijn verborgen gebreken?

    Verborgen gebreken zijn gebreken die pas na oplevering van de woning aan het licht komen. De verkoper is verplicht om alle bekende gebreken te melden, zodat de koper met de gebreken rekening kan houden bij het nemen van de koopbeslissing (meldingsplicht). De koper heeft op zijn beurt de plicht zich actief op de hoogte te stellen van de staat van de woning (onderzoeksplicht). Dat kan door bijvoorbeeld een bouwtechnische keuring uit te laten voeren.

    Meer weten? Lees ook: Verborgen gebreken

  • Hoe kan ik mijn woning aanmelden?

    Door op 'start de verkoop' te klikken kun je jouw woning aanmelden. Het systeem wijst zichzelf. En als je vragen hebt kun je ons altijd bellen. We helpen je graag verder!

    Anderen lazen ook: Recreatie woning verkopen

  • Kan ik een extra te koop bord bestellen?

    Ja, dat kan. Bel of mail ons en dan zorgen we er voor dat een extra bord naar je toe wordt gestuurd. Een extra te koop bord kost € 50,-.

  • Kan ik op Funda aangeven dat ik een Open Huis organiseer?

    Ja dat kan en is gratis. Als je ons belt of mailt en laat weten wanneer je een Open Huis wilt organiseren, dan zorgen wij er voor dat er een Open Huis vermelding op Funda bij jouw woning wordt geplaatst. Hier zijn geen kosten aan verbonden.

  • Zijn er kosten verbonden als ik iets aan mijn advertentie wil aanpassen?

    Aanpassingen zijn gratis. Je kunt altijd wijzigingen aan ons doorgeven. Wij passen dit dan voor je aan in de advertentie en op Funda. Hier worden geen kosten voor in rekening gebracht.

  • Kan ik foto's wijzigen of toevoegen?

    Ja dat kan. Foto's toevoegen of veranderen kost niets. Ook is er geen beperking in het aantal foto's dat je bij jouw advertentie wilt plaatsen.

  • Welke extra diensten kan ik allemaal bestellen?

    Standaard ontvang je van ons een uitgebreid pakket aan diensten waarmee jouw woning goed wordt gepresenteerd. Zo zit er al een professionele fotoreportage in het pakket en ontvang je een te koop bord en een poster. Desondanks kan het zijn dat je meer wilt. Zoals 2/3 D plattegronden, een video, 360 graden foto's, een extra te koop bord, een Open Huizen Dag promotie pakket, een promolabel of een toppositie op Funda. Vrijwel alles is mogelijk. Ook hebben we een aantrekkelijk presentatie pakket, waar meerdere presentatie diensten in zitten tegen een zeer aantrekkelijke prijs. Bel of mail ons met jouw wensen, dan bespreken we de beste optie voor jouw huis.

  • Wat is pecario belasting?

    Pecariobelasting of kortweg pecario wordt door de gemeente geheven op voorwerpen onder, op of boven gemeenschappelijke grond of water. Te koop borden worden daardoor ook vaak belast door de gemeente. Sommige makelaars berekenen deze kosten door aan hun klanten. Wij doen dat niet en dragen de pecario-belasting voor jou af aan de gemeente. 

  • Waar zitten jullie allemaal?

    Zelfverkopen.nl is een van de grootste landelijke makelaarskantoren. Je vindt ons aanbod dus overal! Wij verkopen huizen in grote steden als Amsterdam, Rotterdam, Den HaagUtrecht en Groningen, maar ook in kleinere steden en dorpen. 

  • Is een mondelinge overeenkomst een overeenkomst?

    Een mondelinge overeenkomst is geen garantie dat je de koper bent van een huis of dat je je huis hebt verkocht. Pas zodra de koopakte door beide partijen is ondertekend, is er sprake van een koopovereenkomst

  • Heb ik zelf invloed op de onderhandelingen?

    Uiteraard! Wij voeren de onderhandelingen in continu overleg met jou. Wij adviseren op basis van onze kennis en ervaring. Maar jij bepaalt wat de biedingen en eventuele voorwaarden zijn.

  • Wat doen jullie allemaal voor mij?

    Onze dienstverlening is meer dan compleet. Zelfs de foto's laten we voor je maken door een professionele woningfotograaf. Het enige wat je zelf doet is het begeleiden van de bezichtigingen en het invullen van de woninggegevens. De rest regelen wij voor je. Onderstaande button geeft een een overzicht.

    Wat je van ons krijgt
  • Wat is het verschil met traditionele makelaar?

    Het belangrijkste verschil tussen ons en een traditionele makelaar is dat je bij ons zelf de bezichtigingen begeleidt. Dat heeft twee voordelen. Allereerst bespaar je enorm op de makelaarskosten, zeker duizenden euro's! Ten tweede kun jij veel meer en met meer enthousiasme vertellen over jouw woning en de buurt dan welke makelaar ook. En dat komt de verkoopopbrengst ten goede. En dat onze dienstverlening online is, betekent niet dat we op afstand zijn. In tegendeel. We staan altijd voor je klaar en helpen je met alle vragen die je hebt.

  • Hoe kan het zo goedkoop?

    Bij een traditionele makelaar betaal je meestal een percentage van de verkoopprijs, courtage. En dat loopt al snel in de duizenden euro’s. Maar doordat we ons proces slim hebben ingericht en jij zelf de bezichtigingen begeleidt, besparen we veel tijd. En daardoor kunnen we onze dienstverlening aanbieden voor een bedrag van slechts € 1.098,-. En daar doen we nog een professionele fotoreportage bij cadeau ook!

    Andere lazen ook: Gratis foto's van jouw huis door een uitstekende woningfotograaf

  • Hoeveel bespaar ik ten opzichte van een traditionele makelaar?

    Ten opzichte van een traditionele makelaar bespaar je duizenden euro's. Want daar betaal je courtage, een percentage van de verkoopprijs. En dat loopt al snel in de duizenden euro’s. Maar doordat we ons proces slim hebben ingericht en jij zelf de bezichtigingen begeleidt, besparen we veel tijd. En daardoor kunnen we onze dienstverlening aanbieden voor vast een bedrag van slechts € 1.098,-. Daar komen geen kosten meer bij, maar wel een gratis professionele fotoreportage!

  • Zijn er bijkomende kosten?

    Nee, die zijn er niet. Achteraf wordt er geen courtage in rekening gebracht. Je betaalt ons eenmalig het vaste bedrag en daarvoor krijg je een uitgebreid pakket aan diensten waarmee je jouw woning prima kunt verkopen. Inclusief een professionele fotoreportage!

    Anderen lazen ook: Wat betekent Kosten Koper?

    Wat je van ons krijgt
  • Wanneer moet ik betalen?

    Als je je hebt aangemeld ontvang je van ons een mail met een betaal-link. Daarmee kun je het vaste bedrag overmaken en zetten wij onze dienstverlening in gang.

  • Hoe kan ik betalen?

    Als je ons de opdracht tot verkoop van jou huis hebt gegeven, ontvang je van ons een betaal-link waarmee je het vaste bedrag kunt overmaken. Vertrouwd via iDeal, met Credit Card of PayPal. In termijnen betalen kan ook. Bel of mail ons in dat geval. Dan maken we het snel voor je in orde.

  • Wat krijg ik allemaal voor die € 1.098,- ?

    Het lijkt een heel bedrag. En dat is het natuurlijk ook. Maar je ontvangt daarvoor een zeer uitgebreide dienstverlening van een professionele NVM makelaar die continu naast je staat. Onze dienstverlening is meer dan compleet. Zo vragen we de relevante aktes voor je op bij het Kadaster en zelfs de foto's laten we voor je maken door een professionele woningfotograaf. Het enige wat je zelf doet is het begeleiden van de bezichtigingen en het invullen van de woninggegevens. De rest regelen wij voor je. Ons doel is het beste verkoopresultaat voor jouw huis. Onderstaande button geeft een overzicht.

    Wat je van ons krijgt
  • Hoe zit het met de gratis fotoreportage van mijn huis?

    Ons doel is: het beste verkoopresultaat voor jouw huis! En daar hoort een professionele fotoreportage bij. En daarom ontvang je die standaard van ons zodra jij jouw woning bij ons in de verkoop plaatst. En dat kost je niets extra. Zodra je je hebt aangemeld wordt er een afspraak gemaakt met de fotograaf. Uiteraard op een moment dat jij er klaar voor bent.

  • Kan ik ook gespreid betalen?

    Ja dat kan. Je kunt bij ons in twee of in drie termijnen betalen. Bel of mail ons hierover en dan maken we het snel voor je in orde.

  • Kan ik in termijnen betalen?

    Ja, dat kan. Het vaste bedrag kan in twee of in drie termijnen worden voldaan. Neem hiervoor contact met ons op, dan maken we het in orde.

  • Zijn er kosten verbonden als ik iets aan mijn advertentie wil aanpassen?

    Aanpassingen zijn gratis. Je kunt altijd wijzigingen aan ons doorgeven. Wij passen dit dan voor je aan in de advertentie en op Funda. Hier worden geen kosten voor in rekening gebracht.

  • Wat is pecario belasting?

    Pecariobelasting of kortweg pecario wordt door de gemeente geheven op voorwerpen onder, op of boven gemeenschappelijke grond of water. Te koop borden worden daardoor ook vaak belast door de gemeente. Sommige makelaars berekenen deze kosten door aan hun klanten. Wij doen dat niet en dragen de pecario-belasting voor jou af aan de gemeente. 

  • Krijg ik een vaste makelaar?

    Zodra er bod op je woning wordt uitgebracht, krijg je een vaste makelaar die in continu overleg met jou de onderhandelingen voor je voert. De makelaar adviseert, jij bepaalt! Daarnaast staat ons hechte team je met raad en daad bij. Daardoor krijg je snel antwoord op alle vragen die je hebt!

  • Wanneer ben ik in onderhandeling?

    Zodra de verkoper met een tegenvoorstel reageert op een bod van de koper, ben je in onderhandeling. Eerder niet. De verkoper is vrij om in onderhandeling te gaan met de beste bieder (en dat hoeft niet per se de hoogste of de eerste te zijn). Zodra je in onderhandeling bent, mag de verkoper niet met een andere partij in onderhandeling gaan. Wel kunnen verkoper en koper beiden de onderhandelingen op ieder moment staken.

  • Hoe verlopen de onderhandelingen?

    Zodra er een bod op jouw woning wordt uitgebracht nemen we contact met je op. Met jouw makelaar bespreek je wat je van het bod vindt en wat jouw wensen zijn. Je kunt het bod accepteren, afwijzen of een tegenvoorstel plaatsen. Samen bepaal je de strategie. Jouw makelaar adviseert, maar jij bepaalt welke stappen er gezet worden. Jouw makelaar is het aanspreekpunt voor de kopende partij en staat voor jou in de wind. Er worden afspraken gemaakt over de koopsom, de transportdatum en de eventuele voorbehouden. En zodra er een overeenkomst is, dan zorgen wij ervoor dat alles zorgvuldig wordt vastgelegd in een NVM koopakte.

  • Wat is de wettelijke bedenktijd en hoe lang duurt deze?

    Iedere koper heeft een wettelijke bedenktijd van drie dagen. Die drie dagen volgen op de dag dat de koper de tussen partijen opgemaakte koopakte heeft ontvangen. De bedenktijd eindigt om 24.00 uur van de laatste dag die van de bedenktijd deel uitmaakt. Indien de bedenktijd eindigt op een feestdag of in het weekend, dan wordt de bedenktijd doorgeschoven naar de eerstvolgende werkdag.

    Anderen lazen ook: Wordt er met de drie dagen wettelijke bedenktijd ‘dagen’ of ‘werkdagen’ bedoeld?

  • Wat betekent ‘onder voorbehoud van financiering’?

    Onder voorbehoud van financiering is een gangbare ontbindende voorwaarde en wil zeggen dat de koop bindend is mits de financiering/hypotheek ervoor rond komt. Als dit niet lukt kan de koop worden ontbonden. De periode waarin een financiering rond moet komen wordt onderling afgesproken. Meestal nemen we zes tot soms acht weken in acht, nadat een bod is geaccepteerd. Hiervan kan in overleg natuurlijk altijd worden afgeweken.

    Anderen lazen ook: Verkocht onder voorbehoud en Wat betekent 'onder voorbehoud van een bouwtechnische keuring'?

  • Wat betekent 'verkocht onder voorbehoud'?

    Wanneer een woning verkocht is ‘onder voorbehoud’ dan is deze in principe verkocht. De verkoper en koper hebben afspraken over de aankoop gemaakt en deze vastgelegd in een koopovereenkomst. Een woning is ‘verkocht onder voorbehoud’ als de koopovereenkomst door beide partijen is ondertekend. Een woning is pas definitief verkocht als de woning bij de notaris op de afgesproken datum is gepasseerd (de transportdatum). Tot die tijd gelden de afspraken die gemaakt zijn in de koopovereenkomst. Deze afspraken betreffen onder andere bepaalde voorbehouden van de kopende partij. Een veel voorkomend voorbeeld hiervan is bijvoorbeeld het voorbehoud van financiering. De koper heeft in dat geval een aantal weken de tijd om de financiering te regelen. Mocht dit niet lukken dan kan de koper de aankoop zonder boete annuleren. Zolang deze datum nog niet is verstreken is het dus nog niet 100% zeker dat de koop doorgaat.

    Anderen lazen ook: Wanneer ontvang ik de koopakte? en Wat betekent 'onder voorbehoud van een bouwkundige keuring'?

  • Wat betekent ‘onder voorbehoud van een bouwtechnische keuring’?

    Onder voorbehoud van een bouwtechnische keuring is een zeer gangbare ontbindende voorwaarde, vooral bij wat oudere huizen. De meeste kopers willen dan ook een bouwtechnische keuring laten uitvoeren. Zij willen er zeker van zijn dat het huis dat ze kopen in de staat verkeerd die zijn verwachten. Daarnaast hebben zij een onderzoeksplicht. De afspraak bij dit voorbehoud is meestal dat de koop ontbonden wordt als het herstel van de gevonden gebreken boven een bepaald bedrag uitkomt.

    Anderen lazen ook: Wat betekent 'onder voorbehoud verkrijgen woonvergunning'? en Wat betekent 'onder voorbehoud van financiering'?

  • Wanneer ontvang ik de NVM koopakte?

    De koopakte ontvang je zo snel mogelijk. Zodra er overeenstemming is over de verkoopprijs, transportdatum en de aanvullende voorwaarden worden alle gegevens verzameld en bevestigd in een mail aan alle partijen. Zodra we deze gegevens ontvangen hebben en de notariskeuze bekend is, maken we direct de NVM koopakte op. Het liefst de volgende dag, maar uiterlijk drie werkdagen hierna sturen we de koopakte naar alle betrokken partijen.

  • Wat betekent Kosten Koper of K.K.

    Kosten koper wordt meestal afgerond tot k.k. Het betekent dat de kosten die gepaard gaan met de verkoop van een huis (overdrachtsbelasting (2%), notariskosten, kadasterkosten) voor de rekening van de koper zijn.

  • Is een mondelinge overeenkomst een overeenkomst?

    Een mondelinge overeenkomst is geen garantie dat je de koper bent van een huis of dat je je huis hebt verkocht. Pas zodra de koopakte door beide partijen is ondertekend, is er sprake van een koopovereenkomst

  • Heb ik zelf invloed op de onderhandelingen?

    Uiteraard! Wij voeren de onderhandelingen in continu overleg met jou. Wij adviseren op basis van onze kennis en ervaring. Maar jij bepaalt wat de biedingen en eventuele voorwaarden zijn.

  • Moet ik altijd boven de vraagprijs bieden?

    Hoewel er in deze krappe woningmarkt vaak boven de vraagprijs wordt geboden, hoeft dat zeker niet altijd. De hoogte van een verstandig bod hangt af van o.a. de realiteit van de vraagprijs, de lokale markt en de animo voor de woning. Als je voor het pakket Aankoopbegeleiding of voor het Combinatiepakket gekozen hebt, adviseren we over een reëel bod. In overleg met jou voeren we vervolgens de onderhandelingen voor je.

  • Wat doen jullie allemaal voor mij?

    Onze dienstverlening is meer dan compleet. Zelfs de foto's laten we voor je maken door een professionele woningfotograaf. Het enige wat je zelf doet is het begeleiden van de bezichtigingen en het invullen van de woninggegevens. De rest regelen wij voor je. Onderstaande button geeft een een overzicht.

    Wat je van ons krijgt
  • Kan ik jullie met al mijn vragen bellen?

    Ja! Met al je vragen kun je bij ons terecht. Of dat nu gaat over het begeleiden van bezichtingen, over de advertentie, de werkwijze of de koopakte...we helpen je met alles om jouw woning zo goed mogelijk te verkopen.

  • Wat is het verschil met traditionele makelaar?

    Het belangrijkste verschil tussen ons en een traditionele makelaar is dat je bij ons zelf de bezichtigingen begeleidt. Dat heeft twee voordelen. Allereerst bespaar je enorm op de makelaarskosten, zeker duizenden euro's! Ten tweede kun jij veel meer en met meer enthousiasme vertellen over jouw woning en de buurt dan welke makelaar ook. En dat komt de verkoopopbrengst ten goede. En dat onze dienstverlening online is, betekent niet dat we op afstand zijn. In tegendeel. We staan altijd voor je klaar en helpen je met alle vragen die je hebt.

  • Kan ik het wel zelf?

    Natuurlijk kun je dat! We snappen als geen ander hoe spannend het is. En daarom staan we je altijd bij. Jij begeleidt de bezichtigingen en voert je woning in. De rest regelen wij voor je. Want wie kan er nou meer over jouw huis vertellen dan jijzelf? Dat doet geen makelaar je na! In dit artikel gaan we uitgebreid in over de keuze om zelf jouw huis te verkopen en wat onze filosofie daarbij is. 

    Anderen lazen ook: Welke gegevens heb ik allemaal nodig om mijn huis te verkopen? en Het voordeel van zelf bezichtigingen begeleiden.

  • Wanneer zijn jullie bereikbaar?

    Per mail kun je altijd al je vragen aan ons stellen. Telefonisch zijn we bereikbaar op werkdagen van 9.00 tot 17.30 uur.

  • Zijn jullie lid van de NVM?

    Ja, we zijn lid van de Nederlands Vereniging voor Makelaars, de NVM. NVM makelaars voldoen aan strenge opleidingseisen en kwaliteitseisen. Als u een NVM makelaar inschakelt, is kwaliteit dus altijd gegarandeerd.

  • Krijg ik een vaste makelaar?

    Zodra er bod op je woning wordt uitgebracht, krijg je een vaste makelaar die in continu overleg met jou de onderhandelingen voor je voert. De makelaar adviseert, jij bepaalt! Daarnaast staat ons hechte team je met raad en daad bij. Daardoor krijg je snel antwoord op alle vragen die je hebt!

  • Hoeveel bespaar ik ten opzichte van een traditionele makelaar?

    Ten opzichte van een traditionele makelaar bespaar je duizenden euro's. Want daar betaal je courtage, een percentage van de verkoopprijs. En dat loopt al snel in de duizenden euro’s. Maar doordat we ons proces slim hebben ingericht en jij zelf de bezichtigingen begeleidt, besparen we veel tijd. En daardoor kunnen we onze dienstverlening aanbieden voor vast een bedrag van slechts € 1.098,-. Daar komen geen kosten meer bij, maar wel een gratis professionele fotoreportage!

  • Wat krijg ik allemaal voor die € 1.098,- ?

    Het lijkt een heel bedrag. En dat is het natuurlijk ook. Maar je ontvangt daarvoor een zeer uitgebreide dienstverlening van een professionele NVM makelaar die continu naast je staat. Onze dienstverlening is meer dan compleet. Zo vragen we de relevante aktes voor je op bij het Kadaster en zelfs de foto's laten we voor je maken door een professionele woningfotograaf. Het enige wat je zelf doet is het begeleiden van de bezichtigingen en het invullen van de woninggegevens. De rest regelen wij voor je. Ons doel is het beste verkoopresultaat voor jouw huis. Onderstaande button geeft een overzicht.

    Wat je van ons krijgt
  • Waar zitten jullie allemaal?

    Zelfverkopen.nl is een van de grootste landelijke makelaarskantoren. Je vindt ons aanbod dus overal! Wij verkopen huizen in grote steden als Amsterdam, Rotterdam, Den HaagUtrecht en Groningen, maar ook in kleinere steden en dorpen. 

  • Wat is een verkoopstrategiegesprek?

    Voordat jouw woning in de verkoop wordt geplaatst zal een van onze experts de verkoopstrategie uitgebreid met jou bespreken. Deze gesprekken worden van te voren afgesproken. Tijdens het verkoopstrategiegesprek loopt de makelaar de woningadvertentie zorgvuldig door. Is de advertentie volledig, zijn er tips ten aanzien van de tekst of de foto’s, hoe zit het met de vraagprijs, komt de advertentie goed in beeld op Funda etc. De makelaar zal tips geven en adviseren. Je kunt zelf bepalen welke tips nuttig voor je zijn. Alle vragen die je zelf hebt kunnen uiteraard ook gesteld worden. Vragen over de advertentie, maar ook over het begeleiden van bezichtigingen of hoe om te gaan met biedingen bijvoorbeeld. De makelaar of vastgoedadviseur neemt alle tijd om er voor te zorgen dat de verkoop met een goed gevoel van start kan.

  • Wat wordt er tijdens het verkoopstrategiegesprek besproken?

    Tijdens het verkoopstrategiegesprek loopt de makelaar de woningadvertentie zorgvuldig door. Is de advertentie volledig, zijn er tips ten aanzien van de tekst of de foto’s, hoe zit het met de vraagprijs, komt de advertentie goed in beeld op Funda etc. De makelaar zal tips geven en adviseren. Je kunt zelf bepalen welke tips nuttig voor je zijn. Alle vragen die je zelf hebt kunnen uiteraard ook gesteld worden. Vragen over de advertentie, maar ook over het begeleiden van bezichtigingen of hoe om te gaan met biedingen bijvoorbeeld. De makelaar of vastgoedadviseur neemt alle tijd om er voor te zorgen dat de verkoop met een goed gevoel van start kan.

  • Mag ik zelf de vraagprijs bepalen?

    Ja, dat mag. Van onze taxateur ontvang je een waarde-indicatie. Dat helpt je om een goede en reële vraagprijs te bepalen. Want een te hoge vraagprijs leidt ertoe dat je nauwelijks tot geen bezichtigingen krijgt en je woning niet wordt verkocht (of heel lang te koop staat). En als je vraagprijs te laag is, dan doe je jezelf tekort. Tijdens het verkoopstrategie gesprek wordt de vraagprijs ook besproken. Op basis van de gewenste strategie geeft de makelaar advies. Uiteindelijk bepaal jij wat de vraagprijs wordt.

    Anderen lazen ook: Ik ben het niet eens met het vraagprijsadvies van de taxateur.

  • Hoe schrijf ik een goede aanbiedingstekst?

    Het schrijven van een goede aanbiedingstekst tekst is erg belangrijk voor het succes van uw advertentie op Funda en andere verkoopsites. Neem hier dan ook goed de tijd voor. Wij hebben alvast een aantal tips verzameld die u kunnen helpen om tot een sterkere aanbiedingstekst te komen.

    Tips Aanbiedingstekst Schrijven
  • Wat betekent Kosten Koper of K.K.

    Kosten koper wordt meestal afgerond tot k.k. Het betekent dat de kosten die gepaard gaan met de verkoop van een huis (overdrachtsbelasting (2%), notariskosten, kadasterkosten) voor de rekening van de koper zijn.

  • Wat zijn servicekosten?

    Als u eigenaar wordt van een appartement, dan moet er geld gereserveerd worden voor onderhoud van het gebouw (dak, schilder, lift, onderhoud gemeenschappelijke ruimtes etc.). Meestal worden hier in een vereniging van eigenaren afspraken over gemaakt.

  • Mag de verkoper met iemand anders in onderhandeling gaan?

    Zodra er een onderhandeling loopt, mag de verkoper niet met een tweede partij in onderhandeling gaan. Wel mogen bezichtigingen voor de woning gewoon doorgaan. Het kan dan natuurlijk wel voorkomen dat een andere partij ook interesse heeft voor dezelfde woning en het staat deze persoon vrij een bod uit te brengen. De verkoper mag hier echter niet op in gaan met een tegenbod. Wel kan hij de geïnteresseerde in dat geval uitleggen dat hij al in onderhandeling is en om een uiterst bod vragen. Hierna kan hij hetzelfde aan jou vragen. Bedragen van biedingen mag hij hierbij niet noemen. Op basis van de ontvangen informatie zal de verkoper besluiten al dan niet de koop met jou te sluiten.

  • Wat is erfpacht?

    Erfpacht is een recht van de grondeigenaar om de grond waarop een woning staat te verpachten (verhuren). Meestal is de grondeigenaar de gemeente, maar soms ook een waterschap of particulieren. Als woningeigenaar ben je in geval van erfpacht dus wel eigenaar van de woning, maar niet van de grond waar de woning op staat. Zodra je een woning koopt, pacht je de grond voor een bepaalde periode (vaak 50 of 100 jaar). Voor de erfpacht is een jaarlijks bedrag verschuldigd aan de eigenaar (erfpachtcanon). In de praktijk wordt de erfpacht meestal in een keer voor de gehele looptijd afgekocht. De erfpacht wordt via de notaris geregeld in een akte van vestiging en geeft u een aantal rechten met beperkingen, zoals in de akte zijn geformuleerd. Aan het einde van de looptijd wordt de canon, uitgedrukt als percentage van de grondwaarde, herzien. Pacht contracten uit de vorige eeuw die nu aflopen kunnen zeer veel hoger uitvallen. Soms worden bij de herziening ook de voorwaarden gewijzigd. Het is verstandig te informeren of, en voor hoe lang eventuele erfpacht is afgekocht en of de grondeigenaar de gemeente of een particulier is.

  • Als ik een huis perse wil hebben, moet ik dan direct de vraagprijs bieden?

    Direct de vraagprijs bieden is geen garantie voor de koop. Afhankelijk van de situatie op de (lokale) woningmarkt kun je alsnog naast het net vissen, dan wel het risico lopen teveel te betalen. De verkoper bepaalt uiteindelijk het bedrag waarvoor zijn woning wordt verkocht. De vraagprijs is een richtlijn, maar het staat hem vrij toch een hoger tegenbod te doen zodra de vraagprijs geboden wordt. Dit kan hij bijvoorbeeld doen als hij bij nader inzien denkt dat zijn vraagprijs in eerste instantie te laag was of als er veel biedingen zijn rond of zelfs boven de vraagprijs. Vanuit de koper bezien is het ook niet altijd verstandig direct de vraagprijs te bieden. De koper loopt hiermee de kans een te hoge prijs voor een object te betalen. Door te onderhandelen merk je waar de ruimte bij de verkoper zit. Om bovenstaande redenen kan het verstandig zijn een aankoopmakelaar mee te nemen bij bezichtigingen en hem de onderhandelingen te laten voeren. Door zijn ervaring weet hij als geen ander wat een woning waard is, wat een reële prijs is en hij kan inschatten hoe de onderhandelingen verder kunnen verlopen. Een aankoopmakelaar kan je zo veel geld besparen en hij kan ervoor zorgen dat je niet naast het net vist.

    Anderen lazen ook: Wanneer een bod is geaccepteerd, is dat dan bindend?

  • Kan de verkoper de onderhandeling zomaar stop zetten?

    Ja dat kan. Zowel de koper als de verkoper mogen de onderhandeling op ieder moment stoppen.

  • Wat zijn verborgen gebreken?

    Verborgen gebreken zijn gebreken die pas na oplevering van de woning aan het licht komen. De verkoper is verplicht om alle bekende gebreken te melden, zodat de koper met de gebreken rekening kan houden bij het nemen van de koopbeslissing (meldingsplicht). De koper heeft op zijn beurt de plicht zich actief op de hoogte te stellen van de staat van de woning (onderzoeksplicht). Dat kan door bijvoorbeeld een bouwtechnische keuring uit te laten voeren.

    Meer weten? Lees ook: Verborgen gebreken

  • Wat staat er allemaal in een woninganalyse?

    Een woninganalyse geeft achtergrond informatie uit de NVM-database over de woning en over de buurt:

     

    • Is de woning recent verkocht?
    • Hoe lang staat de woning te koop?
    • Is de woning recent uit de verkoop gehaald en weer opnieuw te koop aangeboden?
    • Is er andere relevante informatie bekend?
    • Zijn er recente transacties in de directe omgeving?
    • Wat is de gemiddelde m2-prijs in de buurt?

     

    Met deze informatie krijgt je een duidelijk beeld van de waarde van de woning.

  • Moet ik alle vijf de analyses tegelijk gebruiken?

    Nee, dat hoeft zeker niet. Je kunt een woninganalyse uit je bundel gebruiken zodra je een woning hebt bezichtigd waar je een bod op uit wil brengen. En als je niet uit de onderhandeling komt, dan gebruik je een volgende analyse bij het volgende droomhuis dat je tegenkomt. Het pakket is een jaar geldig, dus je kunt een analyse laten uitvoeren wanneer dat jou uit komt.

  • Wat als ik de onderhandelingen alsnog door jullie wil laten voeren?

    Dat is op ieder moment mogelijk. Je kunt het pakket Waarde-analyse upgraden naar het pakket Aankoopbegeleiding. De extra kosten daarvan zijn €390,-.

  • Heb ik zelf invloed op de onderhandelingen?

    Uiteraard! Wij voeren de onderhandelingen in continu overleg met jou. Wij adviseren op basis van onze kennis en ervaring. Maar jij bepaalt wat de biedingen en eventuele voorwaarden zijn.

  • Wat wordt er bedoeld met de 'stukken' van een woning?

    Met de stukken van een woning bedoelen we alle (juridische) informatie die bij een woning hoort en die van belang is bij de koop van een woning. Denk daarbij aan bijvoorbeeld de Akte van Levering (het eigendomsbewijs), de Lijst van Zaken (daarin staat welke roerende zaken er meeverkocht worden en wat ter overname is), of in geval van een appartement de stukken van de VvE. Maar ook de Splitsingsakte, de NVM Vragenlijst deel B, de Kadastrale Stukken, en al het overige dat belangrijk is om ingezien te hebben voordat je een bod uit brengt.

  • Kan ik ook eerst mijn huis verkopen en dan pas aankopen?

    Dat kan zeker. In een krappe woningmarkt koopt men over het algemeen eerst een ander huis voordat men zijn 'oude' huis verkoopt. Maar sommige mensen willen liever nu de zekerheid dat ze een zeer goede prijs voor hun huis krijgen en verkopen daarom liever nu.

  • Moet ik altijd boven de vraagprijs bieden?

    Hoewel er in deze krappe woningmarkt vaak boven de vraagprijs wordt geboden, hoeft dat zeker niet altijd. De hoogte van een verstandig bod hangt af van o.a. de realiteit van de vraagprijs, de lokale markt en de animo voor de woning. Als je voor het pakket Aankoopbegeleiding of voor het Combinatiepakket gekozen hebt, adviseren we over een reëel bod. In overleg met jou voeren we vervolgens de onderhandelingen voor je.

  • Wanneer kan mijn woning in de verkoop?

    Zodra je jouw droomhuis hebt gevonden en de koopakte is getekend, kunnen wij jouw woning direct op Funda te koop zetten. We kunnen er voor zorgen dat alles is voorbereid voor de verkoop: woningopname, foto's, advertentie, stukken. Zo hoef je geen dag te wachten.

  • Zijn jullie bereikbaar als ik tussentijds vragen heb?

    Jazeker! Ons team staat dagelijks voor je klaar. Je kunt met al je vragen bij ons terecht. Op werkdagen tijdens kantooruren kun je ons bellen. 's Avonds of in het weekend kun je ons mailen. We nemen dan de eerstvolgende werkdag contact met je op.

  • Waarom moet er een taxateur bij mij thuiskomen?

    De taxateur komt bij je langs voor de woningopname. Dat zijn we verplicht vanuit de NVM, maar we doen het vooral om je zo goed mogelijk te adviseren en bij te staan als verkopend makelaar. De taxateur bekijkt de woning en meet deze in conform de NVM meetinstructie. Zijn bevindingen legt hij vast in een rapport, waarin ook een indicatie van de marktwaarde wordt gegeven. Deze informatie kun je gebruiken om jouw woning goed in de verkoop te plaatsen.

  • Ik heb al een taxatierapport, moet er nu toch een taxateur langs komen?

    Ja, er moet altijd iemand langskomen voor de woningopname. Hoewel je zelf jouw woning verkoopt, zijn wij verplicht om iedere woning die wij in de verkoop nemen, zelf gezien en ingemeten te hebben volgens de NVM meetinstructie. De woningopname zit mede daarom standaard in ons verkooppakket. Je betaalt er dus niets meer of minder voor.

    Anderen lazen ook: Wat is het verschil tussen een taxatierapport en een waardebepaling?

  • Wat wordt er gedaan tijdens de woningopname?

    Voordat je woning te koop kan worden aangeboden komt er een NVM taxateur bij je langs voor de woningopname. Om je te adviseren en jouw huis zo goed mogelijk te koop aan te bieden. De taxateur bekijkt jouw woning en meet deze in volgens de NVM meetinstructie. De bevindingen worden uitgewerkt in een opnamerapport. In dit opnamerapport staan onder andere een waarde indicatie, een vraagprijsadvies, de afmetingen volgens de NVM meetinstructie, cijfers uit de buurt en de kadastrale gegevens.

    Anderen lazen ook: Moet ik nog dingen voorbereiden voor de woningopname?

  • Moet ik nog dingen voorbereiden voor de woningopname?

    Nee dat hoeft niet. Het is prettig als de woning enigszins is opgeruimd, maar onze taxateurs zijn prima in staat om door een beetje rommel heen te kijken. De taxateur zal uw woning bekijken en opmeten en zijn bevindingen uitwerken in een rapport.

    Anderen lazen ook: Welke stukken zijn nodig om mijn woning te koop te zetten?

Bij Zelfverkopen.nl betaal je geen courtage achteraf, maar eenmalig een vaste lage prijs van € 1.098,-

Hiervoor ontvang je een zeer uitgebreid pakket aan diensten en een gratis professionele fotoreportage van jouw huis!